وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 10 مهر 1393 ساعت 11:43   |   کد مطلب: 9897
رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان:
سالمندان سرمایه های گرانقدر جامعه اند
سالمندان سرمایه های گرانقدر جامعه اند
مراسم جشنی به مناسبت روز جهانی سالمندان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر،مسولین شهرداری و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان همدان همراه با برنامه های متنوع در سرای سالمندان یاس سفید برگزار شد.
به گزارش نافع، در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان ضمن تبریک روز جهانی سالمندان، اظهار کرد: بشریت در پیشرفت اخلاقی و تربیتی خود ، تا حد زیادی مدیون تجربیات و آموزه های کهنسالان است و باید احترام و ستایش خود را بی دریغ به این انسانهای بزرگ و مهربان ، تقدیم کرد.
سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه باید قدر سالمندان را دانست، اظهار کرد: قدرشناسی از سالمندان ، همان رفتار درست ، محترمانه و شناخت نیازهای روحی آنها بوده و ضروری ترین نیازهای سالمندان ، محبت و توجه به آنها است چرا که هرقدر آنها از نظر مادی بی نیاز باشند ، نمی توان نیازشان به محبت را نادیده گرفت .
عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به آیات قرآن کریم ، احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) بهترین نقشه راه در جامعه اسلامی برای انجام وظایف جامعه و خانواده را در کمک ،دستگیری و تکریم سالمندان دانست و بر استفاده از این منابع بسیار غنی برای آینده تأکید کرد و افزود: وجود سالمندان در خانه‌ها موجب برکت است.
حسنی حلم با بیان اینکه شاد کردن موسپیدان شادی و رضایتمندی خداوند متعال را به دنبال دارد گفت: بی توجهی و بی احترامی  به سالمندان موجب آسیب دیدن بهداشت روحی و روانی آنها می شود.
وی از پرسنل و کارکنان سرای سالمندان به عنوان فرشتگانی دلسوز یاد کرد و گفت: پدریاران و مادریاران خانه های سالمندان فرشتگانی هستند که بدون منت در خدمت این سرمایه های ارزشمند جامعه هستند.

در ادامه این مراسم برنامه های متنوع و شادی برای سالمندان برگزار شد و در پایان به سالمندان نمونه و برترین های خدمت به سالمندان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما