وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 مهر 1393 ساعت 09:44   |   کد مطلب: 9786
جشن ازدواج آسان ۶۰ زوج جوان در شهرستان نهاوند برگزار شد
همزمان با هفته ازدواج مراسم پیوند آسمانی ۶۰ زوج جوان در جوار آستان پربرکت و سرشار از معنویت و مقدس امامزاده محمد(ع) و علی(ع) شهرستان نهاوند برگزار شد.

همزمان با هفته ازدواج مراسم پیوند آسمانی ۶۰ زوج جوان در جوار آستان پربرکت و سرشار از معنویت و مقدس امامزاده محمد(ع) و علی(ع) شهرستان نهاوند برگزار شد.
در این آئین آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان هدف از برگزاری این مراسم را ترویج ازدواج آسان در جامعه دانست و گفت: این گونه برنامه ها می تواند در اشاعه فرهنگ ازدواج های آسان و البته مستحکم بسیار تاثیرگذار باشد.
وی ضمن تبریک سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) عنوان کرد: خانواده تنها کانونی است که انسان‌ها در آن آرامش می‌گیرند و در دین مبین اسلام نیز بر تشکیل آن تاکید ویژه‌ای شده است.
امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه گفت: مراسمات عروسی باید ساده برگزار شود و والدین باید در این زمینه کمک کنند.
وی بیان داشت: اگر قرار است که از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان الگوی رفتاری مسلمان درس بگیریم باید در تمام جهات این الگو پذیری مورد توجه واقع شود که مهمترین الگوی جوانان باید شیوه زندگی و تشکیل خانواده حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه زهرا(س) باشد که در ساده ترین شیوه خانواده ای تشکیل دادند که بهترین انسان های دوران را به بشریت معرفی نمود.
آیت الله محمدی گفت: امیدواریم خانواده ها برگزاری آئین ازدواج را برای دختران و پسران شهر و دیارمان آسان کنند تا همه جوانان ایران اسلامی بتوانند به خانه بخت بروند.
وی به یکی دیگر از مشکلات پیش روی خانواده‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: تک فرزندی امروز در اکثر خانواده رواج یافته که این فرهنگ خطری بزرگ برای کشور در چند سال آینده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ازدواج در فرهنگ اسلامی پیوندی مقدس و امری پسندیده است، تصریح کرد: توجه به ازدواج آسان و مطابق با شرع و احکام اسلام همواره مورد توجه باشد چرا که این مهم  گامی ارزشی در حفظ دین و ایجاد مودت و رحمت الهی در شئون زندگی مسلمانان است.
وی اظهار داشت: موضوع ازدواج جوانان تنها نباید به هفته و مناسبت خاصی خلاصه شود، بلکه فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان برای جوانان باید دغدغه جدی مسئولان و متولیان امر باشد و در طول سال برنامه ریزی مناسبی در این خصوص صورت پذیرد.

دیدگاه شما