وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 5 مهر 1393 ساعت 13:08   |   کد مطلب: 9770
احترام به آرمان‌های انقلاب شرط برقراری رابطه با انگلیس/بازگشایی سفارت تابع قانون اساسی
ملت ایران خاطره خوشی از انگلیس نداشته و دخالت بی‌جا و بی‌احترامی به آرمان‌های ما موجب قطع رابطه با این کشور شده است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نافع گفت: رابطه نظام جمهوری اسلامی ایران با دولت انگلستان همیشه دارای مشکل بوده و از سال اول پیروزی انقلاب قطع شده چراکه از خواسته‌ و حرکت ملت ما بری تقویت اسلام و دفاع از مستضعفین عدول کرده و با تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران مخالفت کردند.

سردار علی شادمانی با اشاره به وجود زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی سفارت انگلیس در ایران تصریح کرد: اصل مهم برای برقراری رابطه با کشورهای غربی به ویژه انگلیس، دخالت نکردن در امور داخلی ایران است و در سیاست خارجی خود نیز بارها اعلام کرده‌ایم که اگر این موارد رعایت شود؛ تمایل به برقراری رابطه داریم.

وی با تأکید بر اهمیت برقراری روابط ایران با سایر کشورها اظهارداشت: هرچه این روابط کمتر شود؛ کشور به انزوا کشیده می‌شود؛ البته برقراری رابطه با سایر کشورها تابع سیاست‌گذاری و قانون اساسی است.

سردار شادمانی بیان کرد: قانون اساسی ما، اولویت‌ها را تعیین کرده که اولویت نخست ارتباط با کشورهای اسلامی و همجوار، اولویت دوم کشورهای منطقه‌ای غیرهمجوار مانند عربستان یا کشورهای آفریقایی و اولویت سوم کشورهایی است که قصد سوء نداشته، مخالف انقلاب نبوده و منافع ملت ایران را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه عدول از این باید و نبایدها موجب افراط و تفریط می‌شود، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، بی‌دلیل بر تعطیلی سفارت انگلیس و قطع رابطه با این کشور تأکید نداشته و با هر کشوری که به آرمان‌های ملت ما احترام گذاشته و صادق باشد؛ رابطه برقرار می‌کند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ایران با همه دولت‌هایی که از نظر جوامع بین‌الملل رسمیت دارند به جزء رژیم صهیونیستی که از نظر ما رسمیت ندارد؛ حاضر به برقراری رابطه براساس قانون است.

سردار شادمانی اظهارداشت: بنابراین اگر دولت‌مردان ما ضوابط و مقررات را که مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده شهدا بر آن تأکید دارند رعایت کنند؛ امکان برقراری رابطه با انگلیس هست.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره به انگلیس بدبین بوده، ادامه داد: مردم این بدبینی را به دولت‌مردان دیکته نمی‌کنند؛ بلکه مسئولان باید با هوشمندی، روابط را طوری برقرار کنند که منافع نظام و ملت رعایت شود.

سردار شادمانی با اشاره به لجاجت انگلیس برای ادامه رفتار گذشته خود با ایران تصریح کرد: البته معتقدیم که انگلیسی‌ها، این موضوع را رعایت نمی‌کنند چراکه سیاست آن‌ها به سلطه کشیدن ملت‌هاست و با ارزش‌های ما بیگانه بوده و فهم درستی از آرمان‌های ملت ایران ندارند.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما