وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 24 شهريور 1393 ساعت 10:34   |   کد مطلب: 9501
آمریکا داعش را برای روز مبادا نگه می‌دارد/ ایران با آمریکا همکاری نمی‌کند
نظام جمهوری اسلامی ایران به دعوت آمریکا برای مبارزه با داعش پاسخ نخواهد گفت.

به گزارش نافع، کارشناس مسائل سیاسی استان همدان با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با نافع گفت: دعوت آمریکا از ایران برای سرکوبی داعش صادقانه نیست و اطمینان و اعتمادی به اظهارات مقامات آمریکایی وجود ندارد.

محمد قاسمی افزود: آمریکا می‌خواهد ایران را در بازی خود با داعش شریک کند تا بعدها از این مسئله برضد کشورمان استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران فریب سیاست‌های مستکبران را نخواهد خورد، تصریح کرد: براساس اسناد موجود آمریکا خود بنیانگذار داعش است، اما امروز به دلیل منافع ملی خود با آن مبارزه می‌کند.

قاسمی  با بیان اینکه آمریکا شریک دزد و رفیق قافله است، اظهارداشت: درواقع داعش همان گروه التوحید بود که در بحران سوریه شرکت داشت و بنیانگذاران آن آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از کشیدن بازی از سوریه به عراق، فریب اذهان عمومی بود و اکنون نیز که ژست مبارزه با تروریسم را گرفته به دنبال ترمیم چهره منفور خود در بین ملت‌های معترض جهان است.

کارشناس مسائل سیاسی استان با تأکید بر اینکه آمریکا شریک دزد و رفیق قافله است، بیان کرد: آمریکا و صهیونیسم قصد دارند به بهانه حمله به داعش دوباره به سوریه برگردند.

قاسمی ادامه داد: دولت و مردم سوریه 3 سال تلاش کردند تا نقشه‌ دولت‌های غربی را ناکام  بگذارند و امروز که آمریکا از در رانده شده می‌خواهد از پنجره وارد شود.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر کشورهای آمریکایی و اروپایی به شدت نگرانند که برگشتن دوباره داعش به کشورهای غربی موجب آشوب بزرگی شود؛ بنابراین قصد دارند آن‌ها را سوریه و عراق مشغول سازند.

قاسمی با اشاره به اظهارات اسنودن، یکی از عوامل متواری سازمان سیا که به روس‌ها پناهنده شده، گفت: وی بر نقش بنیادین آمریکا، اسرائیل و انگلیس در تشکیل داعش با عنوان " لانه زنبور زرد"  مهر تأیید زده است.

وی با اشاره به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ آمریکا و جذب داوطلب برای داعش و کمک مالی عربستان و قطر به این گروه اظهارداشت: درواقع از نظر مالی، تسلیحاتی و تبلیغی، داعش را حمایت می‌کند زیرا باوجود مخالفت ظاهری، قصد نابودی آن‌ها را ندارد.

قاسمی با اشاره تاریخ مصرف داعش برای آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال ضعیف کردن داعش است تا برضد خودش برنخیزد، اما آن را نابود نکرده و برای روز مبادا نگه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: داعش در چنین شرایطی نمی‌تواند بیش از این پیش‌روی کند، اما خروج آن از منطقه به زمان طولانی نیاز دارد.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما