وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 11:11   |   کد مطلب: 9445
سه هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان همدانی پرداخت شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از ابتدای فصل برداشت گندم در استان همدان تاکنون سه هزار و 10 میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان همدانی پرداخت شد.

به گزارش نافع به نقل از  ایرنا، 'علیرضا رنجبر ضرابی'روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان گفت: در سال های 89 و 90استان همدان بیشترین مشکلات را در حوزه تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان متحمل شد اما این مشکلات تا حد زیادی در شرایط کنونی در استان رفع شده است و در سالجاری 155 هزار تن کود برای نیاز کشاورزان به این افراد ارایه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 360 میلیارد ریال در سطح استان جهت مکانیزاسیون کشاورزی هزینه شده است افزود:در سالجاری نیز 460 میلیارد ریال برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:از 750 هزار تن نیاز سیب زمینی کشور، 450 هزار تن در استان تولید می شود که با نظارت های انجام شده ثبات قیمتی برای این محصول در استان ایجاد شده است.

رنجبر ضرابی بیان کرد:در سالجاری بدنبال جذب اعتبار ملی برای 30 طرح کشاورزی هستیم که از کل اعتبارات کشاورزی کشور در سالجاری 3.7 درصد از آن به استان همدان اختصاص یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:در سالجاری اعتبارات کشوری در بخش کشاورزی 20 درصد افزایش یافته است اما این میزان افزایش در استان همدان به 56 درصد رسیده است.

رنجبرضرابی افزود:در سالجاری این سازمان دارای 570 میلیارد ریال اعتبار مصوب است که از این رقم تاکنون 21 درصد معادل 115 میلیارد ریال جذب شده است.

وی بیان کرد:از این رقم 500 میلیارد ریال تنها برای آبیاری تحت فشار در 12 هزار هکتار زمین هزینه خواهد شد.

نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان روز پنجشنبه با حضور استاندار همدان در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

دیدگاه شما