وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 13 شهريور 1393 ساعت 09:48   |   کد مطلب: 9317
وزارت صنعت و معدن جلوی عرضه اقلام نامرغوب ساختمانی را به بازار بگیرد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت‌:برخی اقلام ساختمانی بدون مشخصات در بازار موجود است که از وزارت صنعت و معدن تقاضامندیم جلوی عرضه آن‌ها را بگیرد.

به گزارش نافع، اکبر ترکان درجمع خبرنگاران گفت:تمامی مقررات ملی ساختمان به جز مبحث 2 برابر با استانداردهای جهانی بوده و مبحث 2 نیز نیازمند بازنگری است چراکه در کشوری مانند ایالات متحده تنها 7 درصد مهندسین حرفه‌ای می‌شوند اما در ایران متاسفانه 50 درصد مهندسان حرفه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: همین موضوع باعث می‌شود که 3 هزار و 200 نفر مهندس در همدان وجود داشته باشد که اگر به طور میانگین نفری یک‌هزار متر سالانه پروانه طراحی کنند، معادل 3 میلیون و 200 هزار متر پروانه است در حالی که سالانه در همدان حدود یک میلیون و 800 هزار متر ساختمان ساخته می‌شود.
ترکان در خصوص مجری ذی‌صلاح بیان کرد: در حال حاضر در همدان برای ساختمان‌های بالای یک هزار متر مجری ذی‌صلاح الزامیست که باید این متراژ کاهش یابد.
مشاور رئیس جمهور در امر ساختمان با اشاره به اینکه شناسنامه فنی و ملکی در حال حاضر در تمامی سطوح صادر نمی‌شود، افزود: اگر مردم ساختمان‌های فاقد شناسنامه فنی و ملکی را نخرند سودجویان نمی‌توانند وارد عرصه ساخت و ساز شوند و کیفیت ساختمان‌ها بالا می‌رود.
وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی آماده نظارت رایگان بر کیفیت مصالح تولیدی و موجود در بازار است، گفت: اگر بستر این کار فراهم باشد بازرسان به دقت کیفیت مصالح را بررسی می‌کنند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

دیدگاه شما