وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 13 شهريور 1393 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 9307
جشن‌ ولایت رضوی در بقاع شاخص استان همدان برگزار می‌شود
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان همدان گفت: جشن‌ ولایت رضوی در بقاع شاخص استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسین قبادی، ضمن تکریم دهه کرامت اظهار کرد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت در بین مسلمانان و مردم ایران از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که وجود ارزشمند حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) در ایران دارای مرتبه‌ای شایان توجه و بی‌بدیل است و ارادت مردم به این دو بزرگوار بر اهمیت جشن‌های این دهه می‌افزاید.

وی با بیان اینکه گرامیداشت دهه کرامت تکریم مقام ولایت و امامت است بر اهمیت تبیین موضوع ولایت و امامت توسط مبلغان در استان تأکید کرد و گفت: مبلغان در قالب جشن‌های دهه کرامت باید به تبیین جایگاه ولایت و ولایت‌پذیری شایسته حضرت معصومه(ع) نیز اهتمام جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: شایسته ترین و بالاترین نمونه‎های عبادت و بندگی خالق یکتا، از خاندان ولایت و امامت، مربوط به حضرت معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت(ع) است که این ویژگی شاخص باید در بین جوانان و نوجوانان و نسل آینده به خوبی تبیین شود.

وی با بیان اینکه برپایی جشن‌های میلاد ائمه اطهار(ع) به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه بر نشاط معنوی این مراسم‌ها می‌افزاید، تصریح کرد: بر همین اساس است که طی سالهای اخیر برگزاتری مراسمات مذهبی و فرهنگی خصوصی اعیاد مربوط به ولادت ائمه اطهار(ع) با حضور گسترده مردمی و هیئت‌های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

قبادی با بیان اینکه در شهرستان همدان امامززاده عبدالله(ع)، شاهزاده حسین(ع) و امامزاده یحیی به عنوان سه امامزاده شاخص میزبان جشن رضوی هستند، گفت: در شهرستان‌های مختلف استان نیز این جشن معنوی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی فرصت معتنمی برای تبیین جایگاه دین و معنوین تشیع است، تصریح کرد: در دهه کرامت با برگزاری برنامه‌های متنوع دینی فرهنگی باید تلاش شود تا سیره و سنت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) بین آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

دیدگاه شما