وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 شهريور 1393 ساعت 20:42   |   کد مطلب: 9258
در قالب اردوهای جهادی صورت گرفت:
اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم تویسرکان
اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم تویسرکان
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان گفت: تیم پزشکی تویسرکان در قالب اردوهای جهادی و به منظور ارائه خدمات پزشکی رایگان به دو روستای محروم این شهرستان اعزام شدند.

به گزارش نافع، مرتضی اردلان در گفتگو با خبرنگار رودآور  اظهار کرد: همزمان با حضور دانشجویان بسیجی در مناطق محروم تویسرکان به ویژه در روستاهای کندر و حاجی آباد و با توجه نبود پزشک در این روستا، بسیج دانشجویی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و بسیج سازندگی شهرستان تویسرکان امروز، چهار پزشک به این دو روستا اعزام شدند.

وی با اشاره به  اینکه تیم پزشکی اعزامی در این دو روستا ویزیت و دارو رایگان ارائه دادند، افزود: این تیم را چهار پزشک همراهی می کنند و داروهای ارائه شده  ۳۰۰ قلم دارو به ارزش سه میلیون تومان است.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان با اشاره به نبود پزشک در برخی روستاها گفت: اعزام پزشک و بهره‌مندی مستقیم و آسان مردم مناطق محروم و بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی روستاهای محروم تویسرکان از اهداف اعزام این تیم ها است.

اردلان عنوان کرد: اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم و با هدف ارائه خدمات بهداشتی و ‏درمانی رایگان به مردم است که زمینه را برای افزایش ضریب سلامتی جامعه افزایش می‌دهد‎.

دکتر جواد جامه بزرگ نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: اکثر مراجعات به خاطر بیماری هایی همچون، کمردرد، پا درد و بیماری های مربوط به معده بوده است که با اندک توجه و حتی با قرص های ساده برطرف می گردد ولی به دلیل نبود امکانات مالی و پزشک، بیماران این روستا سختی های بسیاری را تحمل می کنند.

وی ابراز کرد: متأسفانه یکی از بیماری های شایع در مناطق روستا فشار خون است که نبود پزشک و یا عدم دسترسی به دارو مشکلات آنان را مضاعف می کند.

دکتر حمیدرضا مصباح نیز گفت:  در اینگونه مناطق افرادی هستند که حتی نمی‌توانند به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند و با بیماری‌های خود ‏دست و پنجه نرم می‌کنند‎.‎

وی ارائه خدمت به محرومان را وظیفه خود دانست و افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم بیشتر بیماری های مشاهده شده مربوط به دستگاه گوارش است و آرتروز زانو و کمردرد بیماری های شایع بعدی در این مناطق هستند.

دیدگاه شما