وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 شهريور 1393 ساعت 12:28   |   کد مطلب: 9253
قیمت ژتون غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳
به پیشنهاد معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه های منتخب کشور و با تایید و تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان قیمت ژتون غذای دانشجویی در سال تحصیلی 94-93 به شرح زیر اعلام و به دانشگاه ها ابلاغ شد .

صدای دانشجو بر این اساس غذاهای کم هزینه (ناهار- شام )۶۰۰۰ ریال، غذاهای متوسط هزینه (ناهار- شام )۸۵۰۰ ریال غذاهای پرهزینه (ناهار- شام ) ۱۰۰۰۰ ریال اعلام شد .

قیمت ژتون غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳

انواع غذاها ناهار – شام
کم هزینه ۶۰۰۰ ریال
متوسط هزینه ۸۵۰۰ ریال
پرهزینه ۱۰۰۰۰ ریال
قیمت غذای دانشجویان سنوات گذشته بین ۱۵۵۰۰ تا ۲۲۰۰۰ ریال

همچنین قیمت ژتون غذای دانشجویان سنوات غیرمجاز براساس میزان هزینه بین ۱۵۵۰۰ریال تا ۲۲۰۰۰ ریال تعیین و ابلاغ شد .

قیمت یارانه ای غذای دانشجویی در سال ۹۳_۹۲ و در سال ۹۴_۹۳ به شرح زیر است.

انواع غذاها قیمت یارانه ای غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۳_۹۲ قیمت یارانه ای غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۹۴_۹۳
کم هزینه ۴۵۰۰ریال  ۶۰۰۰ ریال
متوسط هزینه ۶۳۰۰ ریال   ۸۵۰۰ ریال
پرهزینه ۷۷۰۰ ریال ۱۰۰۰۰ ریال
صبحانه ۴۰۰۰ریال ۵۰۰۰ ریال
دانشجویان سنوات گذشته ۱۰۰۰۰-۱۴۰۰۰ ریال بین۱۵۵۰۰تا۲۲۰۰۰ ریال

پیش از این رییس صندوق رفاه دانشجویان از کاهش اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان به میزان ۳۵ میلیارد تومان خبر داده و گفته بود: اثر این کاهش  بر وام شهریه ها خواهد بود و با این وجود از هر ۵ نفر به یک نفر وام  شهریه خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که صندوق رفاه دانشجویان با این کاهش اعتبار چه خواهد کرد و با توجه به نزدیکی به مهر و آغاز سال تحصیلی راهکار چیست؟ گفته بود: با توجه به این که صندوق از تمام ظرفیت ۱۸۰ میلیارد درآمد اختصاصی  خود در سال گذشته استفاده نموده است اگر لازم باشد جهت حفظ سطح خدمات در سال ۹۲ از منابع بانکی قرض گرفته و بازپرداخت آن را در بودجه ۹۴ پیش بینی خواهد کرد. به هر حال  ضربه گیرهای خاص پیش بینی شده  به موقع خود عملیاتی خواهند شد.

حالا اما این صندوق در بخشنامه ای به دانشگاه ها قیمت های جدید را اعلام کرده که حکایت از افزایش قیمت ها دارد.

همچین بر این اساس قیمت ژتون غذای دانشجویان سنوات غیرمجاز بر اساس میزان هزینه بین ۱۵۵۰۰ ریال تا ۲۲۰۰۰ ریال تعیین و ابلاغ می گردد. قیمت ژتون دانشگاه ها و مرکاز آموزش عالی غیرانتفاعی نیز مطابق تذکر فوق محاسبه می شود. گفتنی است تعیین چهاینکه غذایی کم هزینه یا پرهزینه است بر عهده دبیران شورای معاونین مناطق است.

چندنرخی شدن غذای دانشجویان چندسالی است که در دانشگاه ها آغاز شده و طرفداران و منتقدانی نیز دارد.

برخی دانشجویان می گویند در دانشگاه ها دانشجویانی هستند که حتی توانایی خرید غذاهای کم هزینه دانشگاه را هم ندارند و این چندنرخی شدن بیشتر به ضرر آنهاست.

از سوی دیگر و در برخی موارد کیفیت غذاهای ارزان تر تا جائی است که به گفته دانشجویان این غذاها قابل خوردن نیست و این شرایط را برای دانشجویان خوابگاهی سخت تر می کند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما