وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 9 شهريور 1393 ساعت 09:47   |   کد مطلب: 9246
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
شهیدان رجایی و باهنر چراغ جامعه بودند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: شهیدان رجایی و باهنر، چراغ جامعه و روشن‌کننده راه حرکت بودند و آن‌ها را به شهادت رساندند تا جامعه در تاریکی و ظلمت بماند.

حضرت آیت الله "غیاث الدین طه محمدی" در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت در مسجد مهدیه همدان، افزود: صحبت از مقام و جایگاه شهدا سخت است، چراکه درک و فهم مقام والای شهیدان آسان نیست.

وی افزود: شهادت فقط در مکتب تشیع وجود دارد، حال آنکه در این همه جنگ که در دنیا اتفاق افتاده است و این همه انسان کشته شده است، چنین جایگاهی برای انسان ها وجود ندارد.

آیت الله محمدی، خاطرنشان کرد: مکتب آسمانی و دین اسلام آمده است تا انسان را به ارزش های الهی برساند، بطوریکه هر انسانی که از نردبان فضیلت ها و ارزش های انسانی بالا رفت، هم از نظر خداوند و هم از نظر سایر مخلوقات ارزشی خاص و الهی و قابل احترام پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه شهدای مکتب اسلام راه معراج را طی کرده اند، افزود: مقام شهادت در سایر امت ها وجود ندارد. شهدای مکتب اسلام هدفمند و با چشم باز و در راه وطن، قرآن و اسلام کشته شده اند و از مرگ هیچ پروایی نداشتند.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، تصریح کرد: طاغوتیان برای اینکه آنها چراغ جامعه و روشن کننده راه حرکت بودند، آنان را به شهادت رساندند تا جامعه در تاریکی و ظلمت بماند.

آیت الله محمدی اضافه کرد: گاهی انسان آنقدر در نزد خدا ارج و منزلت و جایگاه پیدا می کند که خداوند بهترین نعمت یعنی قرب خودش را به آنها عنایت می کند. چراکه هر آنکس که عاشق خدا شود باید در راه خدا قربانی شود. شهدا، آنقدر در عرصه فضیلت خود را بالا کشیده اند که جمال مطلق الهی عاشق آنها شده است.

وی در ادامه گفت: اعتقاد بنده این است که شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی ایران است، چراکه بهشتی باور یک ملت بود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره و تاکید بر برگزاری مراسم های بزرگداشت برای شهدا، خاطرنشان کرد: شهدا از آن جهت که به خاطر آرمان ها و اهداف الهی و والای خود شهید شده اند، باید تا ابد نام و یادشان در خاطره ها زنده بماند.

وی ادامه داد: اگر این بزرگداشت ها برگزار نشود، شهدا فراموش می شوند و اگر شهدا فراموش شوند آرمان آنها به فراموشی سپرده می شود و اگر آرمان والای شهدا از یاد و خاطره ها برود، اسلام و قرآن و خدا از یادها می روند. چراکه امام راحل می فرمایند: "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست."

آیت الله محمدی در پایان تاکید کرد: شهدا تابلو و پرچم ارزش های الهی هستند و باید یاد و نام آنها در جامعه اسلامی زنده و جاوید نگه داشته شود.

مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در آخرین روز از هفته دولت، با حضور استاندار، فرماندار، شهردار و جمع پرشوری از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان و همچنین مردم همدان در مسجد مهدیه این شهر برگزار شد. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما