وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 16:32   |   کد مطلب: 9154
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در همدان: اسیر حزب بودن در دانشگاه فکرفروشی است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشن فکر قرآنی، فکرش را به حزب و گروه نمی‌فروشد، یادآور شد: دانشگاه کانون اندیشه است و اسیر حزب بودن فکرفروشی است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشکده هنر همدان با اشاره به شاخصه‌های روشنفکری قرآنی و روشنفکری غربی در جامعه کنونی اظهار کرد: محیط دانشگاه‌ها از زمانی که تأسیس شده، محیط روشنفکری بوده است به طوری که اندیشه‌ها به سبک آزاد مطرح می‌شد.

وی تصریح کرد: انتظار دانشگاهیان در نظام اسلامی این است که از نوع روشنفکری قرآنی باشند تا بتوانند ضمن رشد و اعتلای علمی و وجودی گام‌های مثبتی را برای توسعه ایران اسلامی بردارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشنفکر قرآنی بنده خدا و روشن فکر غربی قهر با خداست، افزود: روشنفکر غربی با پشت پا زدن به تمام آن چیزی است که به چشم آید و نادیدنی‌ها و ناشنیدنی‌ها را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه روشنفکر قرآنی ایمان به غیب دارد، افزود: ایمان به غیب ویژگی یک متقی و ستون فقرات مومن است و آنها به شواهد پیامبری که ندیده‌اند و امامی که ده‌ها قرن غیبت دارد، ایمان دارند.

خاتمی با تأکید بر اینکه نداشتن ایمان به غیب و قهر با خدا از ریشه‌های گروهک‌های تروریستی و منافقان است، افزود: سازمان منافقین خلق رذل‌ترین سازمان است که همواره در کنار تروریست‌ها هستند.

وی تأکید کرد: ما انتظار داریم که خروجی دانشگاه ما کسانی باشد که با خدا انیس و محشورند و رفتار خدایی داشته باشند چرا که چنین افرادی در پی منش اعتقادی، منش عملی دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌حجابی روشنفکری غربی است، بیان کرد: روشن فکری قرآنی عشق به خدا و تعهد است و نباید با پشت پا زدن به دین ادعای روشن فکری داشته باشیم.

وی روشنفکری قرانی را انس با خدا و روشنفکری غربی را قهر با خدا عنوان کرد و گفت: روشنفکری قرآنی منش قرآنی دارد و روشنفکر غربی منش غیر قرآنی دارد.

خاتمی با تأکید بر اینکه روشنفکر قرآنی از حزب و گروهی دستور نمی‌گیرد، اظهار کرد: روشنفکر قرآنی بهترین را گزینش کرده و حزب برای او خداست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشنفکر قرآنی فکرش را به حزب و گروه نمی‌فروشد، یادآور شد: دانشگاه کانون اندیشه است و اسیر حزب بودن فکرفروشی است.

وی شاخصه دیگر روشنفکر قرآنی را پرسشگری دانست و گفت: پرسشگری از نگاه قرآن ارزش است چراکه با پرسشگری به دنبال فهم حقیقت است اما پرسش روشنفکر غربی جوسازی و فضاسازی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه روشنفکر قرآنی علم را در آیه دیده و علمش در خدمت دین اش است اما روشنفکر غربی در وسیله گم شده است، تأکید کرد: روشنفکر غربی با طول عمر بر متانتش افزوده و دینش افزون‌تر شده اما روشنفکر غربی با اضافه شدن بر عمر از خدا دورتر می‌شود.

وی روشنفکر غربی را وارفته و خود بیگانه دانست و گفت: روشنفکر قرآنی هیچگاه فارغ‌التحصیل نشده و همواره به دنبال افزودن بر مدارج علمی‌اش است اما روشنفکر غربی به میزان علمش بسنده می‌کند.

خاتمی به ولایت‌پذیری روشنفکری قرآنی اشاره کرد و گفت: روشنفکر قرآنی منصف است اما روشنفکر غربی منتقد حرفه‌ای است و تنها هنرش را در انتقاد دائم می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه روشنفکر قرآنی در مسیر هدایت است، بیان کرد: روشنفکر غربی تحت تأثیر جو قرار می‌گیرد که این افراد به نوعی غرب‌زده هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشن فکر قرآنی خود را گران نمی‌فروشد، ابراز کرد: روشن فکر غربی خود را ارزان فروخته و موجب تباهی خود می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاه شما