وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1393 ساعت 14:44   |   کد مطلب: 9147
همایش تشکل‌های غیر‌دولتی در همدان برگزار شد
همایش تشکل‌های غیر دولتی به مناسبت گرامیداشت روز همدان با حضور مشاور عالی وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی در همدان برگزار شد.

مشاور عالی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در همایش تشکل‌های غیردولتی به مناسبت بزرگداشت روز همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم به توسعه و پیشرفت برسیم چاره‌ای جز تبدیل واحد استانی به گروهی نداریم، اظهار کرد: واحد گروهی بایدمحل تربیت و توسعه‌‌یافتگی آحاد جامعه ایران باشد چرا که در غیر این صورت ایران به توسعه لازم نمی‌رسد.

بهمن مشکینی بیان کرد: امروز مشارکت اجتماعی موضوعی دینی، درمان کننده درد تاریخی، دارای وجوه علمی و در نگاه جهانی به عنوان زبان مشترک جامعه انسانی است.

مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد: تشکل‌های غیردولتی در جامعه‌سازی نقش مهمی دارند که بر این اساس باید تسهیل‌گر بوده و نگاه توسعه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور تشکل‌های اجتماعی برای درمان درد درون جامعه ایران و دامن زدن به مشارکت‌های اجتماعی است که برای از بین بردن من‌ها و هضم شدن به مای جمعی لازم و ضروری است.

مشکینی با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از تشکل‌ها باید به سمت کار گروهی سوق یابند، افزود: برخی از تشکل‌ها در این قالب حرکت نکردند بلکه تشکل‌ها باید چرخش مسئولیت، نظام دوسویه و کار گروهی داشته باشند.

تشکل‌ها باید خودمحوری را در حاکمیت از بین ببرند

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها باید خودمحوری را در حاکمیت از بین ببرند که بر این اساس باید در ابتدا این مهم را از خود دور کنند و سپس در جامعه آن را رفع کنند، گفت: بازگشت به اخلاق جمعی باید به عنوان محور توانمندسازی تشکل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی سال 94 را سال بهار فعالیت تشکل‌های اجتماعی دانست و گفت: این بهار به شرطی محقق می‌شود که از امروز تا پایان سال 93 گام‌های اساسی برداشته شود‌.

مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد: در بهار فعالیت‌ تشکل‌های اجتماعی باید شاهد آن باشیم که شوراهای شهر و روستایی متأثر از تشکل‌ها بوده و ارتباط تنگاتنگی باهم داشته باشند.

وی ابراز کرد: نظام قانون اساسی بر اساس نفی خودمحوری طراحی شده و بر اساس آن است که جامعه ایران بر اساس یک نظام تشکیلاتی و شورایی همه مردم ایران را در فعالیت‌ها مشارکت داده که این اتفاق به تعویق افتاده و کم‌کاری شده که باید امروز این به صورت فراینده از سوی تشکل‌ها شکل گیرد.

مشکینی اظهار کرد: امروز اگر مشارکت اجتماعی در ایران پیش نرود در یک دهه آینده شاهد مشکلات زیادی در درون جامعه بوده و از این بخش زیربنایی کشور بقیه بخش‌ها نیز متأثر می‌شوند.

پیش‌نویس قانون تشکل‌ها تدوین شده است

وی روابط اجتماعی را رکن اساسی سرمایه اجتماعی دانست و گفت: روابط اجتماعی در قالب تشکل‌های اجتماعی قابل ترمیم، تکمیل ، اصلاح و حرکت روبه جلو است.

مشاور عالی وزیر کشور با تأکید بر اینکه نباید تنها در تشکل‌ها شعار دهیم، یادآور شد: امسال برنامه‌هایی برای تشکل‌ها  طراحی و اجرایی می‌شود و اخلاق کار جمعی باید در جامعه شکل گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ قانون در کشور جا بیفتد کمتر دچار مشکل می‌شویم، افزود: پیش‌نویس قانون تشکل‌ها تدوین و مطرح شده پس از مشورت با دستگاه‌ها در سایت وزارت کشور منتشر شده است.

مشکینی بیان کرد: پیش‌نویس قانون تشکل‌ها در 18، 19 و 20 شهریور ماه برای نهایی شدن در همایش قانون‌گذاری به دولت داده می‌شود تا برای تصویب به مجلس تقدیم شود.

وی عنوان کرد: اعضای تشکل‌ها باید توانمند شوند تا جریان روئیدن تشکل‌ها بیشتر شده و بتوانند در بطن جامعه به فعالیت بپردازند.

مشاور عالی وزیر کشور با بیان اینکه اخذ مجوز تشکل‌ها باید به حداقل برسد، افزود: در پیش‌نویس قانون تشکل‌ها نیز به موضوع کاهش جریان اخذ مجوز توجه شده چراکه دلایلی برای روند طولانی اخد مجوز وجود ندارد.

منبع:تسنیم

دیدگاه شما