وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 2 شهريور 1393 ساعت 08:48   |   کد مطلب: 9121
با هدف رونق اقتصاد فرهنگی؛  تقویت تشکل‌های غیردولتی و صنفی مهمترین برنامه ارشاد است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: رونق اقتصاد فرهنگی از مهمترین برنامه‌های این استان است.

فاضل عبادی در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان به مناسبت فرارسیدن روز همدان در مجتمع شهید آوینی این شهر افزود: در این رابطه باید کارها به صاحبان اصلی آن که همان اهالی فرهنگ و هنر هستند واگذار شود.

وی، تقویت و توسعه تشکل های غیر دولتی و صنفی را برنامه مهم استان عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف رونق اقتصاد فرهنگی منوط به تقویت و توسعه فعالیت این تشکل ها است.

وی اظهار کرد: در سال های اخیر بیشتر به تصدی گری پرداخته شده بنابراین اکنون دیگر باید امور به تشکل ها واگذار شود و دستگاه های دولتی فقط نقش حمایتی و تسهیل گری داشته باشند.

عبادی همچنین گفت: با توجه به وجود مفاخر ارزشمند در این استان، همدان می تواند در دیپلماسی فرهنگی داخلی و خارجی کشور نقش ایفا کند.

وی بیان کرد: همدان با وجود مفاخر و شخصیت های بزرگ فرهنگی در گذشته و اکنون تاریخ استان، ظرفیت قابل توجهی برای نقش آفرینی در برنامه های دیپلماسی فرهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: اهالی فرهنگ و هنر و مفاخری که در استان هستند و همچنین حضور اندیشمندان مطرح همدانی در سراسر کشور از ظرفیت های فرهنگی استان است.

وی همچنین گفت: تمرکز زدایی و عدالت فرهنگی یکی دیگر از اولویت های فرهنگی استان است که در آن تلاش می شود منابع، امکانات و برنامه های استانی در سطح شهرستان ها عادلانه توزیع شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بهبود و توسعه زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات با بهره گیری از فن آوری های نوین و همچنین تسهیل روند صدور مجوزها و افزایش مراکز آموزشی نیز در استان پی گیری می شود.

عبادی افزود: هم افزایی برنامه ها با بسیج و هماهنگی همه دستگاه های فرهنگی و هنری در سال اقتصاد و فرهنگ در استان ضروری است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش سرانه مطالعه در استان خبر داد و گفت: از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب تقویت فرهنگ مطالعه است.

وی در ادامه یادآور شد: وجود یک هزار و 100 مرکز فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی با مدیریت بخش خصوصی، یکصد انجمن فرهنگی و هنری و ادبی با 20 هزار عضو فعال از ظرفیت های فرهنگی استان همدان است.

عبادی ادامه داد: 550 کانون فرهنگی و هنری مساجد، 80 واحد موسسه قرآنی، دو مرکز علی کاربردی و 10 باب مجتمع فرهنگی هنری و 80 باب کتابخانه عمومی از دیگر ظرفیت های فرهنگی استان همدان است.

گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان به مناسبت بزرگداشت شیخ الرییس بوعلی سینا و روز همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر همدان در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.

دیدگاه شما