وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 09:31   |   کد مطلب: 9089
یک استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:
کاهش نرخ رشد جمعیت زنگ خطری برای جامعه اسلامی
یک استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: با توجه به آمارها، کشور با کاهش نرخ رشد جمعیت روبرو است که این موضوع زنگ خطری برای یک جامعه اسلامی است.

 نفیسه فیاض بخش در نشست سبک زندگی اسلامی با عنوان زن در آینه جمال و جلال با رویکرد حفظ کرامت زن با حفظ حقوق خانوادگی و اجتماعی در تویسرکان اظهار کرد: در اسلام، قرآن و سیره اهل بیت(ع) به حفظ کرامت زن به عنوان گوهر پیوند دهنده نسل ها توجه بسیار شده است.

وی با استناد به آیات واحادیث افزود: زن در اسلام جلوه ای از جمال و جلال خدا است و به حقیقت به عنوان آفریده ای با لطافت و جذابیت نباید در طوفان های زندگی در معرض تعامل های نامشروع قرار گیرد.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه زنان ستون بنیان خانواده در فرزندآوری و تربیت و پرورش نسلی نیکو اثرگذار هستند، ابراز کرد: متأسفانه آمارها کاهش نرخ رشد جمعیت را در کشور نشان می دهند که زنگ خطری برای یک جامعه اسلامی است.

فیاض بخش با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت کشور در سال ۸۵، ۱/۶۲ درصد بوده و در سال ۹۰ به ۱/۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اگر هر خانواده ایرانی دارای دو فرزند باشد، نرخ رشد جعیت کشور به صفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه از نظر میانگین نرخ رشد جمعیت ایران در میان ۱۹۰ کشور جهان رتبه ۱۴۴ را دارد افزود: رژیم منحوس اسرائیل در این رتبه بندی در جایگاه ۷۵ قرار دارد که این موضوع هشداری برای نسل شیعه در جهان است.

به گفته این استاد حوزه علمیه و دانشگاه بسیاری از کشورهای دنیا از سیاست های کلان تشویقی برای افزایش جمعیت و در نهایت نیروی جوان بهره می برند و ضروت دارد که در کشور ما نیز به منظور افزایش جمعیت جوان کشور برنامه ریزی های جامع تر و سیاست های تشویقی مناسب تری اجرا شود.

فیاض بخش تزلزل در بنیان خانواده و روی آوردن به بی بند و باری، همجنس بازی، بزهکاری و تک فرزندی را از عوامل انحطاط دنیای غرب برشمرد و افزود: حجاب و عفاف و بهره مندی از قرآن، آموزه های دینی و ادعیه هایی همچون صحیفه سجادیه جامعه اسلامی را از غرب گرایی و انحطاط نجات می دهد.

وی تأکید کرد: باید کرامت زن به عنوان ستون خانواده چه در اجتماع و چه در خانه به منظور احترام گذاشتن به جایگاه و مقام زن در فرزندآوری و تربیت و پرورش فرزندان حفظ شود.

این مراسم با حضور گسترده بانوان تویسرکانی در سالن فردوسی این شهرستان و به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران، بسیج فرهنگیان و حوزه علمیه خواهران تویسرکان برگزار شد.

دیدگاه شما