وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 09:23   |   کد مطلب: 9045
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اعلام کرد:
واگذاری امور به اهالی فرهنگ و هنر به جای تصدی‌گری دولت
واگذاری امور به اهالی فرهنگ و هنر به جای تصدی‌گری دولت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: رونق اقتصاد فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ از مهمترین برنامه‌های استان است و باید کارها به صاحبان اصلی آن که اهالی فرهنگ و هنرند، واگذار شود.

به گزارش نافع، فاضل عبادی در جمع خبرنگاران افزود: در سال‌های اخیر بیشتر به تصدی‌گری پرداخته شده؛ بنابراین اکنون دیگر باید امور به تشکل‌ها واگذار شود و دستگاه های دولتی فقط نقش حمایتی و تسهیل گری داشته باشند.

وی اظهارداشت: هم‌افزایی برنامه‌ها با بسیج و هماهنگی همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در سال اقتصاد و فرهنگ در استان ضروری است.

عبادی تصریح کرد: با توجه به وجود مفاخر ارزشمند در این استان، همدان می تواند در دیپلماسی فرهنگی داخلی و خارجی کشور نقش ایفا کند.

وی افزود: همدان با وجود مفاخر و شخصیت های بزرگ فرهنگی در گذشته و اکنون تاریخ استان، ظرفیت قابل توجهی برای نقش آفرینی در برنامه های دیپلماسی فرهنگی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

مدیرکب فرهنگ و ارشاد همدان اضافه کرد: اهالی فرهنگ و هنر و مفاخری که در استان هستند و همچنین حضور اندیشمندان مطرح همدانی در سراسر کشور از ظرفیت های فرهنگی استان است.

وی همچنین گفت: تمرکز زدایی و عدالت فرهنگی یکی دیگر از اولویت های فرهنگی استان است که در آن تلاش می شود منابع، امکانات و برنامه های استانی در سطح شهرستان ها عادلانه توزیع شود.

عبادی تقویت و توسعه تشکل های غیر دولتی و صنفی را برنامه مهم استان عنوان کرد و گفت: تحقق اهداف رونق اقتصاد فرهنگی منوط به تقویت و توسعه فعالیت این تشکل ها است.

عبادی در ادامه سهم نمایش از امکانات استان را زیاد ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش شود که سایر بخش ها نیز از امکانات و تجهیزات فرهنگی و هنری استان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دایمی کردن برخی فعالیت ها نظیر ایجاد نمایشگاه های دایمی هنرهای تجسمی ، دیگر برنامه فرهنگی استان است افزود: تقویت بخش خصوصی، ایجاد تسهیلات برای راه اندازی مراکز آموزشی در حوزه های فرهنگی ، هنری و سینمایی از دیگر برنامه ها است.

عبادی گفت: بهبود و توسعه زیرساخت ها ، تجهیزات و امکانات با بهره گیری از فن آوری های نوین و همچنین تسهیل روند صدور مجوزها و افزایش مراکز آموزشی نیز در استان پی گیری می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش سرانه مطالعه در استان خبر داد و گفت: از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب تقویت فرهنگ مطالعه است.

وی قابلیت های صنعت چاپ استان را مناسب دانست و افزود: به طور میانگین روزانه یک جلد کتاب در استان همدان چاپ می شود.

عبادی در ادامه یادآور شد: اعتبار خرید کتاب در استان همدان نیز چهار برابر شده است.

دیدگاه شما