وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 25 مرداد 1393 ساعت 23:29   |   کد مطلب: 8984
درآمد نامشروع انگيزه هکر 21 ساله
سرپرست پليس فتای استان همدان از شناسايي و دستگيري هکر 21 ساله‌اي که اقدام به فروش اطلاعات هموطنان در فضاي مجازي مي کرد، خبرداد.

به گزارش نافع به نقل از مرکز فرماندهی انتظامی استان همدان، سرهنگ اميني افزود: با رصدهاي شبانه روزي ،کارشناسان پليس فتای همدان موفق به شناسايي صفحه اي در يکي از شبکه هاي اجتماعي شدند که گرداننده يا گردانندگان آن، مدعي در اختيار داشتن اطلاعات محرمانه جمع کثيري از هموطنان بودند.

سرپرست پليس فتا همدان افزود: با توجه به اهميت وحساسيت مسئله، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص گرديد،گرداننده يا گردانندگان صفحه اقدام به شناسايي حفره هاي امنيتي يکي از شرکت ها کرده وبا نفوذ به سيستم هاي رايانه اي شرکت مذکور اقدام به سرقت اطلاعات شهروندان کرده اند.

سرهنگ اميني اظهار داشت: در تحقيقات بعدي محرز شد، متهم يا متهمان با در اختيار داشتن اطلاعات محرمانه افراد اقدام به فروش آنها مي کنند.

وي تصريح کرد: با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگرد هاي پليسي فردي با هويت معلوم ساکن يکي از استان هاي همجوار شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد که نامبرده در بازجويي فني صورت گرفته و پس از مواجهه با دلايل و مدارک اثبات جرم، به بزه ارتکابي اقرار و انگيزه خود را از اين عمل تفنن و کسب در آمد عنوان کرد.

سرپرست پليس فتا استان همدان در خاتمه از مديران شرکت هايي که اطلاعات محرمانه شهروندان را در اختيار دارند، خواست تا با بهره گيري از کارشناسان مجرب و کارآزموده نسبت به رفع حفره هاي امنيتي در سيستم هاي خود اقدام کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما