وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 21:42   |   کد مطلب: 8965
شیعه باید آتشفشان علوم و معارف باشد
امام جمعه همدان گفت: امروز از نظر علم، بیداری، هوشیاری و آگاهی نسبت به اوضاع جامعه در جایگاه خوبی نیستیم و این‌ها همه از نادیده گرفتن عقل است.

آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان با تسلیت شهادت رئیس مذهب تشیع اظهارکرد: هرکس در جامعه امروز عقل را سرمشق کارهای خود قرار ندهد جامعه را مریض و ضعیف می‌کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به آموزش بیش از هزاران نوع رشته می‌پردازند تا علم جامعه را افزایش دهند، باید در کنار آموزش درسی به افزایش بینش و آگاهی محصلان حوزه و دانشگاه توجه داشت.

وی اضافه کرد: تمام بی‌عقلی و بی‌خردی‌های جامعه از این است که غرب با افکار خود و راه‌های ارتباطی مختلف توانسته دست معصومین(ع) را از دست امت اسلامی جدا کند.

محمدی بیان کرد: امروز بزرگترین جنایات دنیا زیردست افراد با سواد و تحصیلکرده اتفاق می‌افتد چراکه این افراد درسی به نام عقل را نگذرانده‌اند.

امام جمعه همدان گفت: جایگاه چهارده معصوم و 12 امام از جایگاه 24 هزار پیامبر بالاتر است چراکه اینها برای اطاعت خلق و راهنمایی و تفکر و تعقل آمده اند، از این روست که می گویند در کنار مسائل دنیوی، رفتار و گفتار باید زیر نظر امامان به ویژه امام صادق(ع) باشد.

طه‌محمدی با تاکید بر اینکه شیعه واقعی کسی است که در مقابل خشم دیگران فروتنی کند، از مردم خواست از تقوا و بینش دینی در رفتار خود الهام بگیرند، تقوایی که فرد، خانواده و جامعه را از بدبختی‌ها نجات دهد و به اوج سعادت نائل سازد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: التهاب آفرینی در کشور نشانه مسلمانی نیست و کسانی که حرمت آبروی مسلمان را نگه نمی‌دارند حرمت خون مسلمان را نگه نداشته‌اند.

محمدی اظهار کرد: کسانی که از دولت انتقاد می‌کنند خوبی‌ها را نیز مطرح کنند، نظام سلامت تحول خوبی در کشور ایجاد کرده که باید برای مردم بازگو شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما