وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 10:35   |   کد مطلب: 8961
آغاز عملیات اجرایی مجتمع تفریحی، توریستی باغ ملل همدان
عملیات اجرایی مجتمع تفریحی، توریستی و ورزشی باغ ملل همدان با حضور "مسعود سلطانی فر" معاون رئیس جمهور در باغ میوه همدان آغاز شد.

سرمایه گذار مجموعه تفریحی توریستی باغ ملل ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مجتمع تفریحی توریستی ورزشی باغ ملل همدان با حضور معاون رئیس جمهور با بیان اینکه غیر بومی هستم اما نگاهم به همدان بومی است، اظهار کرد: نزدیکی به تهران، دسترسی راحت به شاهراه‌های همدان چون آزاد راه همدان تهران، احداث راه آهن، بین المللی شدن فرودگاه همدان و استراتژیک بودن موقعیت همدان، جذابیت آب و هوای همدان، پتانسیل گردشگری تابستانی و زمستانی و غیره موجب سرمایه‌گذاری در همدان شد.

محمد شرف خانی به اهداف احداث این مجموعه در همدان اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی و همسویی با آرمان انقلاب اسلامی از جمله اهداف است به طوری که در هنگام ساخت این مجموعه برای سه تا چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه با بیان اینکه فاز نخست این مجموعه در 18 ماه کاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: احداث کل بنای این مجموعه در سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی جذب سرمایه‌گذار داخلی و سوق دادن به سرمایه های خرد و تبدیل ارزش افزوده صاحبان سرمایه را از دیگر اهداف این مجموعه تفریحی توریستی عنوان کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند از بار ترافیکی همدان کاسته و موجب حفاظت بافت تاریخی همدان شود.

شرف خانی ساخت دو نوع مجموعه اقامتی، هتل پنج ستاره، سوئیت اقامتی و ساخت کمپ اقامتی برای مسافران را از مزایای این مجموعه دانست و افزود: با احداث این مجموعه همدان نخستین شهر در جمع اوری توریست چادرنشین است.

سرمایه گذار مجموعه تفریحی توریستی باغ ملل گفت: فاز نخست این مجموعه در 18 ماه کاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: احداث کل بنای این مجموعه در سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اولویت ساخت این مجموعه را در استفاده از ظرفیت‌های انسانی، نیروی کارگری همدان و مهندسان و مصالح بوم‌آور دانست و گفت: در عملیات اجرایی این مجموعه از تمام نیروهای همدان استفاده می‌شود تا بتوان شاهد رشد و پیشرفت همدان در تمام عرصه ها بود.

نماینده شرکت عصر طلایی هگمتانه با توجه به تأکیدات رهبری در بهره‌گیری از معماری ایرانی ـ اسلامی تصریح کرد: طراحی این مجموعه بر اساس اصول اقلیمی همدان اما برگرفته از نمایی ایرانی و اسلامی و فرهنگ اصیل همدان است.

وی سرمایه مورد نیاز برای احداث این مجموعه را 400 میلیارد تومان دانست و گفت: در احداث این مجموعه از طرح‌های مشاوران اروپایی ـ کانادایی، مهندسان ایرانی و در فواره آن توسط مهندسان ایتالیایی استفاده شده است.

دیدگاه شما