وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 10:32   |   کد مطلب: 8960
جشنواره مسابقات قرآن منطقه‌ای کارکنان زندان‌های کشور در همدان
اختتامیه جشنواره مسابقات قرآن منطقه‌ای کارکنان زندان‌های کشور در همدان برگزار شد.

اختتامیه جشنواره مسابقات قرآن  منطقه‌ای کارکنان زندان‌های کشور با حضور رئیس اداره فرهنگی سازمان زندان‌های کشور و مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور در همدان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان زندان‌های کشور  امروز در این مراسم اظهار کرد: مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم با شرکت 38 نفر از کارکنان زندان و 29 نفر از سربازان وظیفه در همدان برگزار شد که امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن هستیم.

حجت‎الاسلام محمد محسن ربانی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، اذان و تفسیر برگزار شده است، افزود: در رشته قرائت از حفظ 5 جزء تا 20 جزء را داشتیم و در  رشته تفسیر نیز بعد از برگزاری آزمون برندگان این رشته مشخص شدند.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به لحاظ کمی و کیفی بسیار مطلوب و راضی‌کننده بوده به طوری که فضای آکنده از معنویت در آن به خوبی حس می‌شد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان زندان‌های کشور با تأکید بر اینکه در مسابقات قرآنی برنده و بازنده نداریم عنوان کرد: در مسابقات دیگر مانند مسابقات ورزشی و هنری و غیره برنده و بازنده خواهیم داشت اما در مسابقات قرآنی این گونه نیست و همه شرکت‌کنندگان سربلند و سرافراز هستند.

وی افزود: افرادی هم که به نتیجه مسابقات اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را منعکس کرده تا مجدد به آن رسیدگی شود.

*برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های اصلاح و تربیت مددجویان است

در ادامه مدیرکل زندان‌های استان همدان اظهار کرد: یکی از ضروریات جامعه امروز ایجاد نظم و امنیت در جامعه است که لازمه آن مجازات بزهکاران و برخورد اصولی با آنان است و طبیعی است که چنانچه  پس از پایان دوران محکومیت، فرد محکوم برای زندگی اجتماعی آماده نشود، مجازات اثر معکوس دارد و در پیشگیری از وقوع مجددجرم تاثیری نخواهد داشت.

محمدیاری بیان کرد: از آنجا که در قانون مجازات کیفری، مجازات حبس قرار گرفته،  لازم است با برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و قرآنی آسیب‌های ناشی از این نوع مجازات‌ را به حداقل برسانیم.

وی افزود: همچنین باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و سوق دادن مددجویان در این مسیر حقوق آنان را تامین کرده و به آنان در مسیر بازگشت به اجتماع کمک می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه گام‌های خوبی در مسیر اصلاح و تربیت مددجویان برداشته شده است، برگزاری جشنواره‌های قرآنی را از اقدامات مؤثر در این حوزه دانست.

محمدیاری در پایان گفت: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی از اولویت‌های اصلاح و تربیت مددجویان است؛ چرا که تمام عبادات فردی و اجتماعی حاوی نکات اصلاحی است و اثری مطلوب بر افراد دارد.

دیدگاه شما