وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 24 مرداد 1393 ساعت 10:29   |   کد مطلب: 8959
معاون رئیس جمهور در همدان:
معاون رئیس جمهور در همدان گفت: سازمان میراث فرهنگی نیازی به امر به معروف گردشگران خارجی احساس نمی‌کند.

مسعود سلطانی‌فر در آئین آغاز به کار مجتمع تفریحی توریستی همدان با اشاره به اینکه آینده روشنی پیش روی گردشگری ایران قرار دارد، اظهار کرد: 95 درصد گردشگران ورودی به این به لحاظ بهره‌بردن از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، سلامت و مذهبی وارد ایران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مابقی گردشگران نیز عاشق طبیعت ایران هستند، گفت: بحث‌های مربوط به امر به معروف گردشگران خارجی در هفته‌های اخیر سبب شد تا بررسی‌های لازم را در این زمینه در سطح کشور داشته باشیم، به این نتیجه رسیدیم که گردشگران خارجی با علم به ملاحظات فرهنگی ایران وارد کشور می‌شوند و نیازی در این زمینه احساس نمی‌شود. 

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه تاکنون یک گزارش منفی از تورهای خارجی نداشته‌ایم، گفت: تمامی گردشگران به ضروریات فرهنگی کشور مقید بوده و تورلیدران آژانس مسافرتی در ابتدای ورود گردشگران را نسبت به رعایت مسائل و اعتقادات فرهنگی کشور روشن می‌کند. 

وی بیان کرد: تورهای داخلی در زمینه رعایت مسائل و ملاحظات فرهنگی با مشکلاتی روبه‌رو بودند و این مشکلات در عرصه تورهای خارجی مشاهده نشده است.

سلطانی‌فر با اشاره به فرارسیدن سالروز آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیان کرد: دولت در یک سال گذشته کارنامه درخشانی داشته و ضمن توسعه کشور، مشکلات مردم را نیز برطرف کرده است.

وی مهار تورم، حرکت کشور به سمت توسعه، موفقیت در عرصه منازعه بزرگ با کشورهای تحریم کننده را از جمله موفقیت های دولت در یک سال گذشته اعلام کرد و گفت: تحریم های ظالمانه تاریخی علیه کشور در سال های گذشته به دارو و درمان مردم نیز کشیده بود؛ دولت با تدبیر، درایت، دیپلماسی فعال و حمایت مردم، مقام معظم رهبری و مجلس توانسته منافع ملی کشور در عرصه های بین المللی را حفظ کند.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد این مذاکرات قهرمانانه و حساس تاریخی در ماه های آینده به نتیجه برسد و منافع ملت ایران را خوبی محقق کند.

‌وی با اشاره به اینکه دولت از یک سال گذشته در سرفصل مهم گردشگری موفقیت های بسیاری کسب کرده است، گفت: براساس مبانی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اواخر سال گذشته آن را ابلاغ کردند باید از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی کشور نیز به درستی استفاده کرد.

سلطانی فر گردشگری را یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خوشبختانه در گردشگری موفق شده ایم به شاخص های مطلوبی برسیم که اگر چه با قانون برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 20 ساله فاصله داریم ولی اتفاقات خوبی در عرصه گردشگری افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران از آینده روشنی برخوردار است، گفت: ایران ظرفیت های فراوان در گردشگری فرهنگی، روستایی، سلامت، تاریخی، مذهبی، اکوتوریسم و تفریحی دارد و دولت به دنبال استفاده از بهره برداری از این ظرفیت ها با استفاده از مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه گردشگری در آینده اقتصاد کشور نقش مهمی دارد، بیان کرد: کشور در چند سال گذشته با سوءتدبیر به رکود کشیده شد و متاسفانه همین امر سبب شد تا در سال 91 با 5.7 درصد و در سال گذشته با دو درصد رشد منفی اقتصادی رو به رو باشد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته تراز اشتغال استان برابر صفر است، گفت: یکی از راه های خروج از رکود و مشکلات فعلی کشور این است که از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده شود.

سلطانی فر با بیان اینکه در ماه‌های گذشته با رشد گردشگر رو‌به‌رو بوده ایم، گفت: تا پایان آذرماه تمامی هتل های اصفهان، شیراز و مشهد رزرو شده و ظرفیت اشغال آنها 100 درصد بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده در زیرساخت های گردشگری اندک است، افزود: سال گذشته با وجود تحریم ها، محدودیت ها، نبود ارتباطات هوایی، زمین گیر شدن نیمی از صنایع هوایی به علت تحریم ها و کمبود فضای اقامتی نزدیک به چهار میلیون و 500 هزار نفر گردشگر وارد کشور شده اند که پنج میلیارد دلار ارزآوری داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال آمار ورودی گردشگر افزایش می یابد، گفت: براساس سند چشم انداز 20 ساله باید به 20 میلیون نفر گردشگر خارجی در سال برسیم تا 25 تا 30 میلیارد دلار از این طریق درآمد زایی داشته باشیم.

سلطانی فر با اشاره به اینکه امسال از برنامه چشم انداز عقب هستیم، بیان کرد: امسال باید به درآمد 15 میلیون دلاری می رسیدیم که این امر محقق نشده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه گذشته امسال با روند رو به رشد اقتصاد گردشگری کشور رو به رو بوده و سیاست تعامل دولت و ادبیات محترمانه در مذاکرات سبب این امر شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست محترمانه در تعامل با دولت های دیگر سبب افزایش ورود گردشگر به کشور شده است، عنوان کرد: از طرفی به علت ناآرامی در کشورهای همسایه از جمله عراق، مصر و سوریه گردشگران علاقمند به مباحث فرهنگی و تاریخی ایران را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 600 هزار نفر از کشور عراق در سال گذشته به شهرهای مذهبی ایران سفر کرده اند، تاکید کرد: 95 درصد توریست  های ورودی به کشور توریت فرهنگی، تاریخی و مذهبی بوده و مابقی عاشقان طبیعت ایران هستند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه در حوزه توریسم سلامت نیز ایران یکی از مقاصد اصلی محسوب می شود، گفت: به علت توسعه روزاز افزون فناوری پزشکی و ارزان بودن خدمات سلامت در ایران بخش قابل توجهی از بیماران کشورهای دیگر برای انجا امور بیمارستانی خود به ایران سفر می کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری در آینده اقتصاد کشور تاثیرگذار است، گفت: هیچ گردشگری برای عیاشی به ایران سفر نمی کند، توریست های ورودی به ایران برای تفریحات ناسالم به ایران نمی آیند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نیازی به امر به معروف گردشگران خارجی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور احساس نمی شود و از طرفی توریست های ورودی به کشور در ابتدا از سوی تورلیدر ها توجیه می شوند.

وی بیان کرد: تاکنون گزارش منفی از تورهای خارجی به سازمان ارائه نشده است.

سلطانی فر تصریح کرد: گردشگران خارجی ملاحظات فرهنگی ایران را در نظر می گیرند و سازمان به عنوان متولی اصلی گردشگری نیازی به امر به معروف گردشگران خارجی نمی بیند.

وی با اشاره به اینکه استراتژی سازمان جذب گردشگران خارجی به ایران است، گفت: ایران دارای هویت فرهنگی، تاریخی و مذهبی است و می خواهیم تا خارجی ها این داشته ها را دیده و شاهد افزایش تعاملات فرهنگی باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امنیت مهمترین فاکتور گردشگران در انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگری است، گفت: خوشبختانه ایران از نظر امنیت برای گرشگران مطلوب بوده و این در حالی است که کشورهای اول در زمینه گردشگری از جمله اسپانیا با سرقت اموال گردشگران رو به رو بوده است.

وی درباره گردشگری داخلی نیز گفت: ساماندهی مکانی و زمانی گردشگران داخلی در دستور کار قرار گرفته تا در فصول کم رونق گردشگری مسافران در تمامی استان ها تقسیم شوند.

دیدگاه شما