وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 20 مرداد 1393 ساعت 22:39   |   کد مطلب: 8886
معاون پشتیبانی نوسازی مدارس کشور خبر داد:
۶ هزار پروژه ناتمام در سازمان نوسازی مدارس کشور
معاون پشتیبانی نوسازی مدارس کشور: ۶ هزار پروژه ناتمام در سازمان نوسازی مدارس کشور وجود دارد
معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۶ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که ناشی از تخصیص‌نیافتن اعتبار کافی در سال ۹۱ و ۹۲ است.

به گزارش نافع به نقل از تسنیم، باقر مسلمی در مراسم تودیع و معرفه مدیر کل تعمیر و تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان اظهار کرد: مدیریت انقدر مهم است که خداوند که ابتدا خود را مدیر معرفی کرده است و همین بس که نقش و اهمیت جایگاه مدیریت را مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: نقش مدیریت در بهبود فعالیت‌ها و اصلاح کار‌ها در ادامه روند مطلوب فعالیت‌ها اساسی است به طوری که در نظام اسلامی مدیریت ابزاری برای رسیدن به خدا و خدمت به خلق تعریف شده است.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مدیریت وسیله و ابزاری برای قدرت نمایی، کسب قدرت، شهرت و رسیدن به مطامع شخصی نیست و در راستای خدمت به مردم تعریف شده است و اگر مدیری هدفی جز خدمت داشته باشد، به طور حتم موفق نیست.

وی گفت: اسلام مدیریت را امانتی در دست افراد می‌داند که برای رسیدن به اهداف عالیه از آن استفاده کنند و در این راستا مدیریت یک مجموعه را باید به دست اهلش بسپاریم چرا که افراد نا اهل در راستای ثروت و شهرت از آن استفاده می کنند.

مسلمی عنوان کرد: در بخش مأموریت‌های سازمان نوسازی کشور که در سال 54 به پیشنهاد دولت وقت پایه گذاری شد سه محور اساسی تعریف شده که مدیران این مجموعه باید این سه محور را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: از جمله این سه محور اساسی که تمامی ادارات زیر مجموعه باید طبق آن حرکت کنند ایستایی، کارایی و زیبایی است.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: ایستایی به این معنا است که پروژه‌هایی که ساخته می‌شود باید در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل و غیره مقاوم باشند.

وی با اشاره به مدت فعالیت صادقانه امینی، مدیرکل تعمیر و تجهیز و نوسازی استان همدان بیان کرد: امینی زمانی وارد سازمان نوسازی همدان شدند که طرح تخریب و بازسازی به سازمان نوسازی اعلام شده بود یعنی در آن زمان کار در ادارات کل نوسازی سه برابر شده بود.

مسلمی افزود: فعالیت‌های خوب و صادقانه امینی در سخت‌ترین شرایط سازمان نوسازی باعث ارتقا رتبه همدان از انتهای جدول به مقام سومی کشور شده است که توانستند با قدرت و قوت پیش بروند.

وی بیان کرد: در کنار فعالیت‌های یک مدیر در یک مجموعه باید این نکته را دقت داشته باشیم که اداره کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس به تنهایی نمی‌تواند کار را پیش ببرد در کنار این تعامل با آموزش و پرورش بسیار مهم است.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در سطح استان‌ها هر جا که تعامل بین دو دستگاه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مطلوب بوده نتیجه کار نیز بسیار راضی کننده ارزیابی شده است.

وی اظهار کرد: در سطح کشور 6‌هزار پروژه ناتمام در دست داریم که یکی از علت‌های اصلی آن عدم تخصیص اعتبار کافی در سال 91 و 92 بوده است.

مسلمی گفت: در کنار این پروژه‌های نیمه تمام کمک و همیاری خیران مدرسه ساز بود که بازوی توانمند نوسازی در امر ساخت و ساز فضا‌های آموزشی است، به طوری که خیران 35 درصد از کمک خیران در قالب زمین، 5 درصد در قالب تجهیزات و بقیه به صورت نقدی بوده است.

دیدگاه شما