وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 11:39   |   کد مطلب: 8853
سقوط ایران ۱۴۰ سپاهان ایر با ۵۰ سرنشین در مسیر تهران - طبس
صبح امروز هواپیمایی سپاهان‌ایر با حدود پنجاه سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد.

دقایقی پیش سانحه‌ای در فرودگاه مهرآباد رخ داد.

گفته می‌شود این هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده و به مقصد طبس فرودگاه مهرآباد را ترک کرده است.

این هواپیما با 50 نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی دچار سانحه می‌شود.

10:26 *بروز سانحه هواپیمای ایران 140 به علت از دست دادن یکی از موتور‌ها/ اغلب مسافران جان باختند

در این باره محمد ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.

 

وی ادامه داد: در این هواپیما گروه پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.

 

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.

 

ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.

 

10:27 *اورژانس تهران: هنوز اطلاعی از محل حادثه و تعداد تلفات نداریم

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان فارس،دقایقی پیش سانحه‌ای در فرودگاه مهرآباد رخ داد که طبق اطلاعات به دست آمده از این حادثه، ایران 140 سپاهان ایر و مسافربری بوده که 50 نفر مسافر داشته است.

اورژانس تهران در این زمینه اعلام کرده است که تا این لحظه هیچگونه اطلاع جدیدی از محل حادثه و تعداد تلفات نداشته است.

10:38 *اطفای حریق سقوط هواپیما به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، عوامل آتش‌نشانی پس از اعلام سانحه سقوط یک هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر واقع در شهرک آزادی اعلام چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

در حال حاضر عملیات اطفای حریق به اتمام رسیده است و محل حادثه در حال ایمن سازی است و تحویل عوامل نظامی داده شده است. تعداد مجروحان و جان‌باختگان دقیق این حادثه مشخص نشده است.

10:44 *محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نیست

یک شاهد عینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره چگونگی سقوط هواپیما در شهرک آزادی تهران، گفت: در زمانی که در خیابان در حال تردد بودم، چگونگی سقوط هواپیما را با چشم دیدم.

وی افزود: در زمان سقوط ابتدا قسمت انتهایی این هواپیما جدا شد و در کنار کارخانه شیشه سازی مینا در شهرک آزادی به زمین افتاد.

این شاهد عینی تصریح کرد: قسمت سر این هواپیما پس از جدا شدن در قسمت حفاظت شده صنایع دفاع با زمین برخورد کرد و شعله های آتش تمام منطقه را فرا گرفت.

به گفته این شاهد عینی، محل سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نبوده است.

10:49 *هواپیمای ایران‌140 از مسیر خود منحرف شده بود/سقوط روی درختان منطقه نظامی

علیرضا جهانگیریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هواپیمای مسافری ایران 140 متعلق به هواپیمایی سپاهان ساعت 9:20 دقیقه امروز از باند فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی سپاهان ایر، ایرلانی مسافری است بیان کرد: این هواپیما در 4 مایلی فرودگاه سقوط کرده است.

وی بیان کرد: ظاهراً این هواپیما پس از خروج از باند از مسیر خود منحرف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تعدادی از مسافران این پرواز جان باخته و تعدادی زخمی شده‌اند اظهار داشت: مسافران زخمی شده به بیمارستان اعزام شدند.

وی یادآور شد: این هواپیما به هیچ چیز روی زمین آسیب نزده است و هواپیما روی درختان یک منطقه نظامی سقوط کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از بروز این سانحه بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و اینجانب نیز هم اکنون بر سر صحنه سانحه حضور دارم.

10:54 *42 کشته و 3 مجروح در حادثه هواپیمایی مهرآباد

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: این هواپیما مسافربری بوده و طبق اطلاعات به دست آمده بر روی منازل مسکونی و خودروها سقوط نکرده و در نتیجه ترافیکی ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: مجروحان را پس از وقوع حادثه منتقل کردند، علت در حال بررسی است و نیروهای اورژانس و هلال‌احمر در محل حادثه حاضر شده‌اند.

صادقی گفت: توصیه می‌شود که مردم به محل حادثه مراجعه نکنند تا ازدحام ایجاد نشده و رسیدگی به مجروحان راحت‌تر انجام شود.

10:57 *اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری/‌ شماره ثبت EP-GPA هواپیما بود/ خطر از بیخ گوش عابران گذشت

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگارما اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

وی اضافه کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع مردم خواهد رسید.

یکی از شاهدان این حادثه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.

10:59 *شورای مدیریت بحران تشکیل شد/ هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست

رحمتی درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره حادثه سقوط یک فروند هواپیمای سپاهان ایر اظهار داشت:‌ این هواپیما مسافربری بوده و حدود 40نفر بر اساس آخرین آمار مسافر داشته است و از تهران به سمت طبس در حال پرواز بوده که با سانحه‌ای مواجه می‌شود. در ضمن این هواپیما متعلق به سپاه نیست.

وی  ادامه داد:‌تمامی نیروهای امداد  ونجات در محل سانحه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

رحمتی در مورد علت حادثه گفت: علت سقوط این هواپیما هنوز مشخص نشده است و امروز جلسه شورای مدیریت بحران تشکیل و علل حادثه را بررسی می‌کنند.

11:09 *پروازهای فرودگاه مهرآباد به قوت خود باقی‌ است/ انجام پروازها بدون تاخیر

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی پروازهای فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از وقوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی مهرآباد  به قوت خود باقی است و سر زمان مقرر انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: هیچ تأخیری در انجام دیگر پرواز‌های مهرآباد رخ نخواهد داد و روند انجام پرواز‌ها و ورود پرواز به فرودگاه و خروج آن ادامه دارد.

11:12 *تاکنون 31 جسد حادثه سقوط هواپیما پیدا شده است

صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره حادثه سقوط یک هواپیما اظهار داشت: در حال حاضر در محل سقوط مشکل ترافیکی نداریم و نیروهای امداد و نجات در حال جمع‌آوری اجساد هستند.

 

وی ادامه داد: هنوز پاکسازی کامل در این حادثه صورت نگرفته است، یک قطعه از هواپیما به خیابان پرتاب شده که در حال انتقال آن به محل حادثه هستند و تاکنون 31 جسد پیدا شده است.

 

11:16 *3 تا 7 نفر از عابران دچار حادثه شدند/ فوتی‌ها در حال شناسایی هستند

مرتضی مرادی‌پور معاون هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت: هواپیمای سپاهان ایر پس از برخاستن از زمین که به مقصد طبس بوده است حوالی ساعت 10 صبح به دلیل خاموش شدن موتورهایش دچار سقوط شد.

 

وی ادامه داد: هواپیما دقیقا در ضلع جنوبی شهرک آزادی و به دیوار غربی شرکت شیشه برخورد کرد و دچار حریق شد.

 

مرادی‌پور گفت: به علت آتش گرفتن هواپیما تمام مسافران جان باختند و بر اثر حریق 3 تا 7 نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی در اطراف حادثه مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر نوار امنیتی در محل حادثه نصب شده و مأموران انتظامی، اورژانس، امداد و نجات و آتش‌نشانی حضور دارند و اقدامات لازم برای شناسایی فوتی‌ها در حال انجام است.

دیدگاه شما