وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 17 مرداد 1393 ساعت 08:07   |   کد مطلب: 8821
در یادواره شهدای شاخص همدان بیان شد:
شهیدی که از خانواده‌ شهدا دلجویی می‌کرد
شهیدی که از خانواده های شهدا دلجویی می کرد
یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: شهید علی چیت‌سازیان در زمان حیات، سرکشی و دلجویی از خانواده‌های شهدا را جزء برنامه‌های خود قرار داده بود.

محمد ایرانپور صبح امروز در مراسم یادواره شهدای شاخص زن استان همدان با اشاره به شخصیت پربار و با معنویت شهید علی چیت سازیان تصریح کرد: این شهید گرانقدر همیشه به دنبال نیروهای ناب و شاخص همراه با روحیات خاص استان همدان بود تا در واحد اطلاعات عملیات به کار بگیرد.

وی با اشاره به شهدای شاخص استان همدان در سال 93 اظهار کرد: شهید علی چیت سازیان فرمانده اطلاعات و عملیات بود که به عنوان شهید شاخص مرد استان همدان و این برنامه که برای گرامیداشت یاد شهیده منیر سیف به عنوان شهید شاخص زن استان، مهرانگیز مکنتیان شهیده شاخص شهرستان همدان و اعظم نامدار پیشه شهیده شاخص کوی محمدیه برگزار شده است.

ایرانپور با اشاره به اینکه در حدود دو سال گذشته بر روی پروژه ای درباره شهدای ترور مشغول هستیم، تصریح کرد: شهیده منیر سیف متولد نهاوند 17 ساله و عقد بسته بود و تحلیل های خوبی از فعالیت دشمن و منافقان داشت.

وی افزود: این بانوی گرانقدر در منزل توسط منافقان کوردل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل شد و زمانی که منافقان نارنجکی در مقابل وی پرتاب کردند این بانو برای جلوگیری از شدت انفجار خود را مقابل نارنجک قرار داده و شهید می شود.

ایرانپور با بیان چند خاطره کوتاه از شهید علی چیت سازیان در دوران دفاع مقدس به یکی دیگر از ویژگی های بارز سردار شهید اشاره کرد و گفت: شهید علی چیت سازیان برای خانواده های شهدای دوران دفاع مقدس احترام بسیاری قائل بودند و در زمان حضورشان در شهر سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا را جزء برنامه های خود قرار می داد.

وی تصریح کرد: سرکشی از خانواده های شهدا میراثی از شهید علی چیت سازیان به یادگار مانده که این اقدام هم اکنون توسط پایگاه های مقاومت و غیره نیز تداوم یافته است.

لازم به ذکر است؛ این مراسم با حضور معاون فرهنگی سپاه همدان، تعدادی از سرداران دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا به همت پایگاه خواهران ام‌البنین(س) حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) در کوی محمدیه همدان برگزار و یاد و خاطره سه شهیده بزرگوار به نام‌های فوزیه شیردل شهیده شاخص کشوری، منیره سیف شهیده شاخص استانی و مهرانگیز مکنتیان شهیده شاخص شهرستان همدان گرامی داشته شد.

همچنین در این آیین از مادر شهید براتی، همسر و مادر شهید نوری، مادر شهید خندانی ،مادر شهید پیله‌وری و همسر شهید کیانی تجلیل شد.

دیدگاه شما