وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 00:12   |   کد مطلب: 8798
جشنواره بین‌المللی تئاتر با کودکان مظلوم غزه همنوا می‌شود
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان گفت: در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای برنامه‌هایی ویژه با کودکان مظلوم غزه همنوایی و حمایت می‌کند.

مسلم مخفی در جلسه ستاد استانی برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، اظهار کرد‌: با توجه به ابعاد بین‌المللی جشنواره  کودک باید بتوان از این فرصت فرهنگی در زمینه محکومیت وحشیگری رژیم صهیونیستی و کودک کشی این رژیم سفاک در غزه نیز استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان افزود: بر این اساس رسانه‌های استان و کشور نیز با پوشش اخبار جشنواره ضمن روشنگری از ظلم رژیم غاصب اسرائیل باید تلاش کنند مظلومیت کودکان فلسطینی را به گوش جهانیان مخابره کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ، استاندار همدان خواستار تشکیل ستادی شدند تا امور فرهنگی در این ستاد ساماندهی و برنامه ریزی شده و از پراکنده کاری جلوگیری شود.

نادری‌فر تصریح کرد: بر این اساس کمیته ای در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شد و در آن منشور فرهنگی استان تدوین شد که با استقبال اعضای شورای فرهنگ عمومی مواجه شد.

وی بیان کرد: فرصت‌های فرهنگی استان در 6 محور شناسایی شده که هر محور پنج عنوان برنامه دارد و می‌تواند پازل فرهنگی استان را تشکیل دهند.

با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌هایی که در همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: اجرای این برنامه‌های فرهنگی نشان دهنده این است که امسال سال فرهنگی استان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بر لزوم بهره‌مندی هرچه بهتر از جشنواره تئاتر تأکید کرد و افزود: جشنواره تئاتر فرصت مناسبی برای دست یابی به اهداف مد نظر در ارتقاء فرهنگی است و امیدواریم بتوانیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به استان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه با بازگشت جشنواره فیلم فضای استان ، فضای فرهنگی کودک و نوجوان می‌شود، گفت: فضای فرهنگی کودک و نوجوان استان پس از رفتن جشنواره فیلم دچار ضعف شد  که باید با برگزاری هرچه بهترجشنواره تئاتر موجب بازگشت جشنواره فیلم و شکوفایی فرهنگ استان باشیم.

نادری‌فر تأکید کرد: جشنواره تئاتر کودک باید بتواند خروجی لازم را برای استان داشته و برای شکوفاتر شدن این فضای فرهنگی باید بتوان پوشش 100 درصدی را در اجرای برنامه‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: در جشنواره تئاتر کودک باید مدارس، مهدکودک‌ها و حاشیه شهر و شهرستانها را در برنامه ها دخیل کرد تا بر این اساس عدالت اجتماعی محقق شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از نامگذاری یک روز جشنواره به نام کودکان غزه و اجرای برنامه‌هایی برای گرامیداشت این کودکان مظلوم استقبال کرد و گفت: اعزام گروه تئاتر به مراکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی نیز کار پسندیده‌ای است که می‌توان در حواشی برنامه‌های این جشنواره گنجاند.

دیدگاه شما