وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مرداد 1393 ساعت 11:09   |   کد مطلب: 8709
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان
بازنگری سند توانمندسازی حاشیه شهر همدان
سند توانمندسازی حاشیه شهر همدان بازنگری می‌شود
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: سند توانمندسازی حاشیه شهر همدان بازنگری می‌شود.

نرگس نورالله‌زاده در نهمین جلسه شورای پژوهشی همدان گفت: وضع موجود شهر در اجرای بازنگری سند توانمندسازی حاشیه شهر به تفکیک ماموریت اجرا شده ارگان‌های مختلف احصاء می‌شود.

 

وی به افزایش چشمگیر میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها اشاره کرد و با بیان این‌که تمامی مدیران شهری در شهرهای مدرن دنیا با مسئله ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه‌نشینی درگیر هستند، ادامه داد: سهم عمده‌ای از ساکنین حاشیه شهر غیربومی هستند و مشکلات این بخش بیش از این‌که مربوط به حوزه شهرسازی باشد، اقتصادی و اجتماعی است.

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اصلی‌ترین انگیزه مهاجرت به شهر همدان را مباحث اشتغال توصیف کرد و افزود: به‌کارگیری نیروهای بومی نیز در کاهش توسعه حاشیه‌نشینی تاثیرگذار است.

 

وی تصریح کرد: قرار است تمامی قوانین و ضوابط کشوری و محلی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و چگونگی مقابله با آن استخراج شود و قوانین بازدارنده در این حوزه نیز بازنگری شود.

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ضروری است کمیته‌ای مشتمل بر افراد متخصص تشکیل شود تا اطلاعات کافی در خصوص حاشیه‌نشینی و راهکارهای جلوگیری از افزایش آن را مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصله به شورای پژوهشی این مرکز منعکس شود.

 

وی بر تشکیل جلسه‌ای با موضوع ارائه راهکارهای منطقی و اجرایی در جهت کنترل ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: پس از استخراج اطلاعات کافی در خصوص مشکلات حاشیه شهر و راهکارهای مقابله با آن جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندگان مجلس و مسئولین استانی با محوریت ارائه مشکلات حاشیه‌نشینی و قانون‌گریزی و ساخت و سازهای غیرمجاز با هماهنگی مرکز تشکیل خواهد شد.

 

دیدگاه شما