وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 21:38   |   کد مطلب: 8696
۸۳۰ هزار گردشگر از مراکز تفریحی و توریستی همدان بازدید کردند
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از ورود ۸۳۰ هزار مسافر در موج دوم سفرهای تابستانی همزمان با آغاز تعطیلات عید سعید فطر به استان همدان خبر داد.

ریحان سروش مقدم با بیان اینکه پس از عید فطر شاهد ورود مسافر بالایی به استان بوده ایم، اظهار کرد: از پنج مرداد ماه امسال تا روز گذشته 830 هزار نفر مسافر وارد استان شده اند.

وی علت استقبال از استان همدان را آب و هوای مناسب برشمرد و افزود: در این مدت 430 هزار نفر از اماکن فرهنگی و تفریحی استان از جمله گنجنامه، مجتمع تفریحی تله کابین و مجتمع تفریحی عباس آباد بازدید کرده اند.

سروش مقدم ظرفیت اقامتی هتل ها، مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها را دو هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ظرفیت اقامتی استان به صورت 100 درصد تکمیل بوده و در برخی مواقع نیز با تجمع مسافران برای اقامت رو به رو بودند.

وی با بیان اینکه چند پارک از جمله بوستان ارم، نماز و پارک نواری کولاب برای نصب چادر در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: مسافران در این پارک ها چادر نصب کرده و 300 هزار نفر چادرخواب در این مدت در پارک ها مستقر بوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان عنوان کرد: همچنین در این مدت 51 هزار و 828 نفر از اماکن تاریخی همچون آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حجم بالای مسافر سبب شده بود تا از ظرفیت خانه مسافرها نیز استفاده شود، گفت: ظرفیت خانه مسافر در استان همدان 88 واحد بوده که در این مدت دو هزار و 500 نفر در این مدت در این اماکن اسکان داده شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه باید مدت ماندگاری مسافران در استان همدان را افزایش دهیم، اظهار کرد: هم اکنون استاندارد بین المللی اقامت سه شب است که این رقم در استان همدان نزدیک به 2.7 روز است.

دیدگاه شما