وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 21:35   |   کد مطلب: 8695
مدیرکل ارشاد استان همدان:
۷۷‌ نشریه در همدان مجوز چاپ دارد
مدیرکل ارشاد استان همدان:۷۷‌ نشریه در همدان مجوز چاپ دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۷۷‌ نشریه در استان همدان مجوز چاپ دارد، گفت: قدرت رسانه‌ای یک پارامتر مهم در جامعه کنونی است که سبب رشد و توسعه فرهنگی آن جامعه می‌شود.

فاضل عبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه مطبوعات استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه مطبوعات با عنوان "مطبوعات دیروز و امروز" کار خود را آغاز کرده است به طوری که آثاری از دوره قاجاریه به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: قدمت مطبوعات استان همدان به گونه‌ای است که 16 نشریه در زمان قاجاریه و 151 نشریه از دوره پهلوی منتشر می‌شده که همین امر موجب پویایی و اثرگذاری مطبوعات می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 77 نشریه مجوز چاپ دارند، افزود: مطبوعات استان از نظر علمی، توانایی و نیروی انسانی تخصصی‌تر هستند که امیدواریم با افزایش کمی و کیفی شاهد رشد هرچه بیشتر مطبوعات باشیم.

وی قدرت رسانه‌ای را یک پارامتر مهم در جامعه کنونی برشمرد و افزود: رسانه‌ها موجب رشد و توسعه فرهنگی می‌شوند که بر این اساس باید برنامه‌ریزی لازم در زمینه ارتقاء آنها صورت گیرد.

عبادی با اشاره به اینکه این نمایشگاه همزمان با هفته خبرنگار کار خود را آغاز کرده است، بیان کرد: برگزاری همایش بزرگ خبرنگاران و روابط عمومی ادارات، دیدار با نماینده ولی فقیه در همدان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان مطبوعات، برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری و غیره را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی مطبوعات استان همدان را به لحاظ کمی جزو 10 استان برتر کشور برشمرد و گفت: در همین راستا با برگزاری کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری که آسیب‌های این حوزه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد به دنبال ارتقاء دانش مطبوعات استان هستیم.

وی علت عدم حضور خبرگزاری ها در نمایشگاه مطبوعات را نبود امکانات کافی عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه فضای لازم برای حضور خبرگزاری ها در نظر گرفته شده بود اما امکانات ان باید از سوی خود دفاتر تأمین می شد که آنها نیز با این شرایط قادر به حضور در نمایشگاه نبودند.

دیدگاه شما