وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 13:47   |   کد مطلب: 8692
۵۵ درصد درآمد شهرداری همدان در فصل بهار محقق نشد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از انحراف منفی بودجه شهرداری در۳‌‌ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ‌۵۵ درصد درآمد شهرداری در فصل بهار محقق نشد.

حسین قراباغی با بیان اینکه ماهانه تفریغ بودجه شهرداری انجام می شود، اظهار کرد: درآمد پیش بینی شده برای سه ماهه اول سال شهرداری همدان 895 میلیارد و 825 میلیون ریال بوده که 406 میلیارد و 370 میلیون ریال آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه درآمد سه ماهه اول شهرداری همدان 55 درصد انحراف منفی داشته است، گفت: در حال حاضر‌489 میلیارد و 450 میلیون ریال از درآمد شهرداری همدان در سه ماهه اول سال محقق نشده است.

قراباغی با اشاره به اینکه مناطق چهارگانه شهرداری انحراف منفی درآمد داشته اند، بیان کرد: منطقه یک 35 درصد، منطقه دو 67 درصد، منطقه سه 48 درصد و منطقه چهار 50 درصد در تحقق درآمدهای مصوب انحراف منفی داشته اند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی امسال 55 درصد از درآمد شهرداری محقق نشده است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته این رقم 35 درصد بوده که امسال شاهد افزایش 20 درصدی آن هستیم.

عضو شورای شهر همدان کاهش ساخت و سازها، عدم بهره برداری از تفکیک اراضی ها، برخی توافقات انجام نشده و عدم تعیین تکلیف 11 هزار واحد تجاری شهر همدان را از جمله علل انحراف منفی درآمد شهرداری دانست.

 

انحراف منفی 22 درصدی هزینه های جاری شهرداری

وی میزان انحراف منفی هزینه های جاری شهرداری همدان در سه ماهه ابتدای امسال نیز 22 درصد اعلام کرد و گفت: برای هزینه های جاری شهرداری همدان 223 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که 170 میلیارد ریال آن محقق شد.

قراباغی با اشاره به اینکه شهرداری بر اساس درآمد هزینه فعالیت می کند، بیان کرد: عدم تحقق درآمدهای شهرداری در مدت تعیین شده سبب شده تا نتوان در زمینه هزینه های جاری نیز عملکرد کامل داشته باشد.

وی درباره بودجه عمرانی شهرداری در سه ماهه ابتدایی سال نیز گفت: 895 میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی شهرداری اعتبار در نظر گرفته شده بود که 409 میلیارد ریال محقق شده و 54 درصد انحراف منفی نسبت به بودجه کل داشته است.

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه عملیات عمرانی شهرداری در سطح شهر مشهود بوده و سبب رضایتمندی شهروندان شده است، گفت: اما عدم تحقق کامل درآمدها سبب شده تا شهرداری نتواند به تکالیف خود به طور کامل در حوزه عمرانی شهر عمل کند.

 

11 هزار واحد تجاری در همدان تثبیت تجاری می شوند

وی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال کسب درآمد از طریق ساخت و ساز نیست، تأکید کرد: از ابتدا نیز بودجه شهرداری همدان بر پایه درآمدهای کوششی طرح ریزی شده و از این طریق به دنبال تحقق درآمدهای شهرداری هستیم.

قراباغی عنوان کرد: به شهرداری های مناطق تأکید شده تا برای دریافت عوارض نوسازی تلاش بیشتری داشته باشند و همچنین تفکیک اراضی در شهر همدان باید به سرعت انجام شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور حقوقی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه سیاست تراکم فروشی از دستور کار شورا و شهرداری خارج شده است، گفت: یکی از راه های اصلی تحقق درآمد شهرداری تثبیت تجاری 11 هزار واحد تجاری شهر همدان است که هنوز مجوز آن از سوی کمیسیون ماده 5 صادر نشده است.

 

دیدگاه شما