وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 11 مرداد 1393 ساعت 10:43   |   کد مطلب: 8683
فرودگاه همدان آمادگي پوشش پروازهاي حج استان هاي همجوار را دارد
مدیر فرودگاه همدان ابراز داشت: فرودگاه همدان آمادگي پوشش پروازهاي حج عمره سال آينده استان هاي همجوار را بطور متمركز دارد.

  مدیر فرودگاه همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پيگيري انجام شده و خواست مسئولين استاني و شركت فرودگاههاي كشور جهشی در فرودگاه همدان استارت خورد به نحوي كه هواپيماي طرح فرودگاه از فوكر 50 به ايرباس 300-600 تبديل شد.

علی کیخایی با بیان اینکه به اين منظور پروژه هايی در فرودگاه همدان راه اندازی شده است، ابراز داشت: مهمترين آنها پروژه توسعه و بهسازي سطوح عوامل پروازي بود كه با قرارداد دو ساله شروع شد و با پيگيري و نظارت دائم حدود يكسال زودتر از موعد مقرر فاز اول آن به بهره برداري رسيد.

وی گفت: با اتمام فاز اول، فرودگاه برای پذيرش پرواز آماده و با انجام و پذيرش پرواز ادامه و تكميل پروژه انجام شد كه اين كار با بودن پرواز مشكلات و هماهنگي هاي خاص خود را مي طلبيد.

وی با اشاره به اینکه غير از بازسازي و ترميم باند، طول باند هم توسعه پيدا كرد، عنوان داشت: مقاومت باند (PCN) نيز افزايش داده شد و در حال حاضر آمادگي پذيرش هواپيماي بدنه بزرگ 747 را دارد و اين اقدام بزرگ باعث شد روياي ديرينه مردم همدان برای اعزام به سفر حج با هواپيماي بدنه بزرگ محقق شود و شاهد انجام پروازهای حج از فرودگاه همدان هستیم.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه با شروع پروازهاي حج نيازهاي فرودگاه مشخص و پيگيري انجام آنها شروع شد، افزود: بازسازي ترمينال قديمي برای استفاده بعنوان ترمينال ورودي به دليل فضاي كم ترمينال فعلي از جمله اقداماتی بود که آغاز شد.

کیخایی ادامه داد: پروژه احداث جاده هاي دسترسي و توسعه پاركينگ خودروها، مجوز بازگشائي درب جديد برای خروج خودروها از فرودگاه برای روانسازي ترافيك داخل و خارج فرودگاه، توسعه زير ساختها مانند آب ، برق و گرمايش  سالن ترمينالها نیز از جمله قدامات است.

وی در مورد پروازهای حج نیز بیان داشت: بعد از برقراري پروازهاي حج عمره با هواپيماهاي ايرباس 600-300 ، براي اولين بار پروازهاي حج تمتع فرودگاه همدان، درسالجاري توسط هواپيماهاي پهن پيكر بوئينگ 747 انجام شد.

مدیر فرودگاه همدان ابراز داشت: عمليات حج تمتع سالجاري با هشت سورتي پرواز نشست و برخاست و حمل ونقل هزار و 526 زائر سرزمين وحي انجام می شود و فرودگاه همدان آمادگي پوشش پروازهاي حج عمره سال آينده استان هاي همجوار را بطور متمركز دارد.

کیخایی در خصوص پروژه هاي عمراني فرودگاه همدان نیز اظهار داشت: در راستاي جذب حداكثري اعتبارات سرمايه اي ملي، فرودگاه همدان موفق به مبادله موافقتنامه 75 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي(شركت فرودگاههاي كشور) و 25 ميليارد ريال اعتبارات استاني شد كه نسبت به سال گذشته 25درصد افزايش را نشان مي دهد.

9 پروژه عمرانی در دست اقدام است

وی در ادامه افزود: 9 پروژه عمراني شامل احداث برج و تكنيكال بلاك، توسعه پاركينگ هواپيما، احداث آشيانه تجهيزات زمستاني و زميني هواپيما، احداث ساختمان حفاظت امنيت فرودگاه، احداث فاز اول پاركينگ حجاج و جاده دسترسي و زيباسازي نماي ترمينال قديم فرودگاه ، بهسازي تاسيسات زيربنايي، خريد كابلهاي باند و اجراي سيستم روشنايي باند، در سالجاري در دست اجرا است.

مدیر فرودگاه همدان عنوان داشت: پروژه آشيانه تجهيزات زمستاني و زميني هواپيما و زيباسازي نماي ترمينال قديم با اعتبار بیش از 5 ميليارد ريال در هفته دولت به بهره برداري می رسد و پروژه برج مراقبت و تكنيكال بلاك و ساختمان حفاظت امنيت نيز در دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد.

منبع:مهر

دیدگاه شما