وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 5 مرداد 1393 ساعت 20:32   |   کد مطلب: 8633
کتاب از قراویز تا مرصاد در موزه دفاع مقدس همدان رونمایی شد
همایش گرامیداشت حماسه مرصاد با حضور مسئولان، خانواده های شهدا، رزمندگان و جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در این مراسم با اشاره به صدور قطعنامه 598 در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در 29 تیرماه سال 67 پیام تاریخی امام راحل در این باره صادر شد و در آن از نوشیدن جام زهر سخن گفتند که دل بسیاری از مردم و رزمندگان از شنیدن این سخن امام و ناراحتی ایشان به درد آمد.

خلیل الهی‌تبار افزود: منافقان کوردل در مردادماه سال  با توهم اینکه می توانند در طول 48 ساعت از غرب به سمت پایتخت جمهوری اسلامی ایران پیشروی کنند، با نیروهای خود که 30 درصد منافقان را زنان تشکیل می دادند وارد عمل شدند و این عملیات با مقابله رزمندگان اسلام به مدت سه روز به طول انجامید و پیروزی ایران و پایان جنگ در نتیجه عملیات حاصل شد.

وی تصریح کرد: منافقان در فروغ جاویدان خود که توهمی بیش نبود پیش بینی کرده بودند تا ساعت 4 صبح همدان را در تصاحب خود در آورند که در این زمان دلاورمردان استان همدان در همان ساعت در تنگه چارزبر مستقر شده بودند و با منافقان به مقابله برخواستند که این تنگه به یاری پروردگار و به دست رزمندگان همدانی به دورخ منافقان تبدیل شد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در این عملیات 123 تن از دلاورمردان لشکر انصارالحسین(ع) به شهادت رسیدند و به گفته فرمانده وقت سپاه پاسداران این شهدا، شهدای پیروزی لقب گرفتند، افزود: در آن زمان بیش از 10 هزار نفر از نیروهای همدان برای مقابله با منافقان آماده اعزام بودند که در قالب 30 گردان تقسیم بندی شده و 4 گردان از آنها به منطقه اعزام شدند.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان، همچنین درباره تألیف کتاب " از قراویز تا مرصاد" گفت:  این کتاب به عنوان دوازدهمین کتاب از مجموعه روایت انصار از کارنامه تاریخی استان همدان درباره عملیات انصار و نقش رزمندگان همدان در این عملیات به چاپ رسید.

در پایان، کتاب "قراویز تا مرصاد" از سری کتاب‌های روایت انصار با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین از خانواده شهیدان هادی فضلی فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصار، بهرام مبارکی فرمانده گردان ۱۵۴ لشگر انصارالحسین(ع)، طلبه شهید اصغر قربانی، پاسدار وظیفه علیرضا میرزایی و دانشجوی شهید مهران حاجیلویی که در عملیات مرصاد به شهادت رسیده بودند، تجلیل شد.

دیدگاه شما