وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 13:24   |   کد مطلب: 8610
بی توجهی راننده پژوه به جلو دو کشته بر جای گذاشت
جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور رزن - همدان دو کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ مهدی شاکری افزود: یک دستگاه پژو 405 با دو سرنشین روز جمعه در محور ارتباطی رزن - همدان در استان همدان در حال تردد بود که طبق نظر کارشناسان پلیس راه به علت بی توجهی به جلو واژگون شد.

وی با بیان اینکه راننده و سرنشین این خودرو به علت شدت جراحات وارده به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی جان خود را از دست دادند افزود: اگر سرنشینان این خودرو، کمربند ایمنی را بسته بودند ، شدت صدمات بدنی کاهش و احتمال زنده ماندن آنان افزایش می یافت.

وی با ذکر اینکه واژگونی خودرو مهمترین علت سوانح رانندگی در راه های برون شهری همدان است بیان کرد: شمار واژگونی خودرو در زمان اوج مسافرت ها افزایش می یابد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان توضیح داد: بیشتر مسافران بدون داشتن استراحت کافی اقدام به تردد در مسیرهای برون شهری می کنند که خستگی و خواب آلودگی منجر به کاهش هوشیاری راننده و در نهایت واژگونی خودرو می شود.

سرهنگ شاکری افزود: علاوه بر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه ، تخلفاتی همچون بی توجهی راننده به جلو به علت صحبت با تلفن همراه یا سرگرم شدن به تنظیم وسیله صوتی منجر به کاهش توجه راننده به جلو و واژگونی خودرو می شود.

حدود 40 درصد از سوانح رانندگی برون شهری همدان در سالجاری واژگونی خودرو بوده است.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما