وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 11:49   |   کد مطلب: 8506
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان آخرین آمار مراجعه‌کنندگان به پایگاه سنجش ارزیابی سلامت جسمانی نوآموزان را هشت هزار و 741 نفر اعلام کرد.

 ایرج بصیری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از 27 هزار نوآموز در طرح سنجش ارزیابی سلامت جسمانی شرکت کنند و تاکنون نیز هشت هزار و 741 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: 19 پایگاه برای انجام این طرح تدارک دیده شده و از مجموع هشت هزار و 741 نفر نوآموز شرکت کننده در این طرح هفت هزار و 537 نفر بدون مشکل بوده‌اند و به همراه پرونده سلامت به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تصریح کرد: در این خصوص یک‌هزار و 204 نفر مشکوک بوده‌اند و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که از این تعداد 303 نفر نوآموز مشکل بینایی داشته و برای درمان معرفی شده‌اند که به صورت مجدد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: از مجموع 303 نفر نوآموزی که مشکل بینایی داشته‌اند مشکل برخی از آن‌ها با دریافت عینک طبی رفع شد و می‌توانند به مدارس عادی راه پیدا کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌هزار و 204 نفر نوآموزی که به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند 90 نفر مشکل شنوایی داشتند که برخی از آن‌ها با شست‌و‌شوی گوش مشکل‌شان رفع شد و به مدارس عادی راه می‌یابند.

وی گفت: در صورتی‌که نو‌آموزی حد نصاب نمره مورد نظر را دریافت نکند برای تست هوش به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شود که اکثریت آن‌ها از مرحله تخصصی با موفقیت عبور و به مدارس عادی می‌روند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان به مقایسه آمار نوآموزان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته 26 هزار نوآموز در طرح سلامت جسمانی شرکت کردند در حالی که در سال‌جاری این آمار به بیش از 27 هزار نفر نوآموز خواهد رسید.

بصیری تاکید کرد: نوآموزان در طرح سنجش سلامت جسمانی از نظر اختلالات رفتاری و اوتیسم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دیدگاه شما