وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 09:02   |   کد مطلب: 8497
علی اکبر محمودی وثاق هنرمند همدانی درگذشت
استاد علی اکبر محمودی وثاق، خادم فرهنگ و ادب و شاعر همدانی بامداد شنبه به علت عارضه قلبی در سن 60 سالگی درگذشت.

به گزارش نافع به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان علی اکبر محمودی وثاق یکم اسفندماه 1330 در شهر همدان در محله کوچه باغچه متولد شد.

او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان علوی به استخدام اداره پست تلگراف شهرستان رزن درآمد و تا سال 80 مشغول به خدمت بود.

از دوران کودکی عاشق نویسندگی، قصه گویی و بازیگری بود و آرزو داشت روزی لهجه ای شیرین همدانی را به مردم جهان بشناسد.

این هنرمند فقید فعالیت هنری را از سال 1362 با حضور در نمایش رادیویی آئین های آواهای بومی آغاز کرد و همچنین به اجرای برنامه های رادیویی اعم از ایسفا، موج مهربانی، گنج نامه، رادیو محله و دادا همدانی از شبکه سراسری جوان پرداخت.

وی از سال 1364 وارد سیمای همدان شد و در برنامه های مختلفی از جمله مستند آبادی، یادش بخیر قدیم ها، بگو ماه برآید، یک سبد ستاره و مجله فرهنگی ایفای نقش کرد.

15 برنامه از این تاریخ گوی همدانی از طریق شبکه جام جم برای مردم اروپا پخش شد و در یکی از برنامه هایی که ساخته بود به نام عشق (ع) در کشور رتبه برتر را کسب کرد.

محمودی وثاق بیش از 30 نمایش اعم از رستم و سهراب، آی کچل ها و کوسه گلین را اجرا کرد و با اجرای نمایش عروسکی کوسه گلین یکی از آئین های سنتی همدان درجشنواره تئاتر بین المللی مبارک در استان تهران برتر شناخته شد.

از ویژگی های بارز محمودی وثاق که دست نوشته های زیادی در زمینه آداب و سنن بومی و قدیمی مردمان همدان دارد، این است که در هر فرصت و نشست عام و خاص و حتی دیدار های چهره به چهره با مردم شهر ، امثال و حکم بزرگان وعلمای دین و ایران را با لهجه شیرین همدانی بازگو کرده و مخاطبان خود را بوجد می آورد.

یکی دیگر از ویژگی هایب وی این بود که هنگام ورود به هر محفل و انس با صدای رسا ، ابیات شیرین و نکات آموزنده از گفتار شاعران و ادیبان را بر زبان می آورد و قبل از نشستن در جایگاه خود با حاضران از هر طبقه و سن و سال احوالپرسی و مهرورزی می کرد.

اسفند ماه سال گذشته مراسم بزرگداشت وی در همدان برگزار شد.

وی در شرح حال خود نیز نوشته است: نه دلی را آزردم نه کسی را رنجاندم . نه در وجودم چیزی به نام کینه و غرور هست. من تنها یک هنر دارم شاکر خالق و خادم مردم هستم.

به گزارش روابط عمومی ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان مراسم تشییع جنازه این مرحوم فردا صبح 29 تیرماه با حضور هنرمندان و مسوولان در باغ بهشت همدان برگزار می شود.
 

دیدگاه شما