وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 ساعت 08:00   |   کد مطلب: 8325
حال و هوای ماه مبارک رمضان در کبودراهنگ
در ماه مبارک رمضان چهره شهر کبودراهنگ و روستاها تغییر می کند، مردم این شهر احترام خاصی برای این ایام قائل هستند. به خصوص خیرین در این ماه با صمیمیت و خلوص به کمک مستمندان شهر و محله خود می شتابند و تا آنجا که وسع شان می رسد به مستضعفین کمک می کنند.

در شبهای ایام ماه مبارک رمضان مردم برای عبادت و نماز به مساجد شهر می روند و از سخنرانی واعظان استفاده می کنند.

نماز جماعت در برخی مساجد بعد از اذان مغرب در اول وقت اقامه می شود و در برخی مساجد مردم بعد از صرف افطاری به مسجد می آیند و نماز جماعت می خوانند و از سخنرانی های علما استفاده می کنند.

این مراسم از شب نوزدهم به بعد به اوج خود می رسد و تعداد شرکت کنندگان زیاد می شود و در شب های احیا بسیاری از مردم در مسجد می مانند و دعا می خوانند و کسانی که به هر دلیلی به مسجد نیامده اند در منزل خود مراسم احیاء نگه می دارند.

در این شب ها بازار مهمانی و افطاری دادن به نزدیکان نیز داغ می شود و برخی از خانواده ها از این فرصت برای صله رحم نیز استفاده می کنند و با دعوت خویشان و نزدیکان به این سنت حسنه عمل می کنند.

به طور کلی شب های ماه مبارک رمضان شبهای بابرکتی است و از شور و حال خاصی برخوردار است.

در این ماه برنامه ها و فعالیتهای ادارات و نهادهای شهر نیز با محوریت اعمال و سنت‌های ماه رمضان اجرا می‌شود.

یکی از برنامه های برخی از ادارات این شهرستان برگزاری مراسم ختم قرآن با مشارکت کارکنان این ادارات می باشد.

اجرای برنامه های دیگر مانند، استفاده از مبلغان دینی و روحانیون برای موعظه، افطاری دادن ادارات و نهادها به کارکنان خود، برگزاری مراسم ویژه شبهای قدر و شهادت امام علی(ع) از برنامه های ادارات و اماکن مذهبی شهرها و روستاها در ماه مبارک رمضان است که با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان اجرا می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه شما