وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 25 تير 1393 ساعت 13:54   |   کد مطلب: 8322
شبهای قدر در یک هزار و ۸۰۰ مسجد استان همدان
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، از برگزاری مراسم شبهای قدر با حضور مبلغان اعزامی در یک هزار و ۸۰۰ مسجد سراسر این استان خبر داد.

حجت الاسلام علی مراد کیانی از برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد استان خبر داد و گفت: این در حالی است که یک هزار و 517 مبلغ به اجرای مراسم می پردازند.

وی در خصوص برنامه های مراسم لیالی قدر، افزود: این مراسم شامل تلاوت قرآن کریم، نمازهای مستحبی و قضا، برگزاری دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر می باشد.
وی با بیان اینکه مراسم شب ‌زنده‌داری لیالی قدر از ساعت 22:30 آغاز شده و تا 3:30 دقیقه بامداد ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین در برخی مساجد ساعت مراسم شب های قدر متغییر است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان، اظهار داشت: باید برنامه هایی برای این شب های پر فضیلت تدارک دیده شود که هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هم بتوانیم در این راستا جمع کثیری از جوانان را در این شب های دعا و استغفار به مساجد و حسینیه ها بکشانیم.
 حجت الاسلام کیانی خاطرنشان کرد: در اهمیت لیالی قدر لازم است که همه مردم و در رأس آن روحانیان، مداحان، هیئت های مذهبی و مسئولان به ویژه دستگاه های متولی فرهنگی اهتمام کامل برای هر چه با شکوه تر اجرای برنامه های لیالی قدر داشته باشند.
وی با بیان اینکه شب قدر شب نزول قرآن است، گفت: شب قدر برتر و بهتر از هزار ماه است و عبادت در این شب ها از برترین عبادت ها به شمار می رود. 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما