وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 20:31   |   کد مطلب: 8302
برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتب علوم قرآنی لیله القدر در کبودراهنگ
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ از برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتب علوم قرآنی لیله القدر به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد.

 سید حسین جعفری با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین وظایف ما تشویق مردم به مطالعه ومعرفی کتب مفید به آنهاست.

جعفری عدم دسترسی به مراکز مهم علمی همچنین عدم وجود کتابفروشی های معتبر و غنی در کبودراهنگ را بهترین زمینه ایجاد نمایشگاه های مناسبتی در این شهر عنوان کرد و گفت: این گونه نمایشگاه ها می توانند نقش بسزایی درگسترش فرهنگ کتابخوانی داشته باشند و باعث سهولت و دسترسی علاقمندان به کتاب می شوند.

وی از برگزاری سالانه نمایشگاه کتب علوم قرآنی در کبودراهنگ خبر داد و گفت: این نمایشگاه هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که از سوی مردم مورد استقبال قرارمی گیرد.

جعفری کتب علوم قرآنی را یکی از مهم ترین ابزارهای ترویج علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: روحیه مذهبی اکثر مردم شهرستان کبودراهنگ لزوم برپایی چنین نمایشگاه هایی را دو چندان می کند و این فعالیت در درازمدت می تواند تأثیرات بسزایی در فرهنگ عمومی و مذهبی مردم داشته باشد.

جعفری همچنین از همکاری و تلاش هیئت امنا و اعضای فعال کانون فرهنگی وهنری انصار الحسین (ع) مسجد اعظم که در برگزاری این نمایشگاه تلاش کرده اند، تقدیر کرد و گفت: هدف برگزاری این نمایشگاه تسهیل دسترسی علاقمندان به کتب مذهبی با توجه به تعهدات فرهنگی که درقبال کتابخوانان بالقوه و بالفعل جامعه است.

وی تعداد کتب موجود در این نمایشگاه را ۲۰۰۰ عنوان اعلام کرد و گفت: این تعداد کتاب در قالب۸۰۰۰ جلد در موضوعات و زمینه های مختلف مذهبی، قرآنی از انتشارات ارمغان نوین قم است.

جعفری فروش نرم افزار وسی دی های قرآنی و مداحی و ملزومات نماز را از برنامه های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه تا تاریخ ۷ مرداد ماه سالجاری ازساعت ۹ صبح الی۲۳ شب با ۲۰ درصد تخفیف پذیرای بازدید علاقمندان به کتاب و محصولات فرهنگی است.

وی مکان برگزاری این نمایشگاه را روبروی مسجد اعظم شهر کبودراهنگ واقع در خیابان شهید دستغیب اعلام کرد.

دیدگاه شما