وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 11:54   |   کد مطلب: 8292
گزارش نماینده رزن  از نحوه ی اختصاص اعتبارات ماده ی 180 در شهرستان
نماینده شهرستان رزن در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در خصوص تخصیص اعتبارات و روند اجرای پروژه های شهرستان پرداخت.

سلطانی صبوربا اشاره به قرار گرفتن ماده ی 180 در بودجه ی سال 93 که بخشی از آن در اختیار استاندار و بخشی نیز در اختیار نمایندگان مجلس برای تخصیص در پروژه های عمرانی است گفت:از سال گذشته با هماهنگی و همکاری مجموعه فرمانداری و دستگاههای شهرستان کار کارشناسی برای تقسیم مناسب 10 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ی 180 در اختیار نماینده صورت گرفت تا پروژه های که نفعشان به تمام شهرستان می رسد و زیربنایی تر و تاثیر گذارتر در زندگی مردم است از این اعتبار بهره مند شود.

وی افزود به همین منظور با تخصیص 5200 میلیارد تومان به کریدور شمالی شهرستان توانستیم این پروژه مهم و شهرستانی را که در هر سه بخش برای مردم دارای منافع است را از متوقف شدن نجات دهیم و هم اینکه با امضای یک موافقت نامه با معاون وزیر راه مقرر شد در ازای این اعتبار مسیر بین کاج تا دمق با هر هزینه ای که باشد در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد:این در حالی است که اختصاص اعتبار برای پروژه های با پیشرفت فیزیکی زیر 80 درصد در بودجه 93 ممنوع است مگر برای اضطرار که ما از همین محل و با توافق با وزارت راه این موضوع را پیش بردیم.

سلطانی صبور ماده 180 را برای تعال بخشی به پیشرفت شهرستانها برشمرد و اضافه کرد: از این اعتبار باید 60 درصد برای پروژه های ملی ،35 درصد برای موضوعات استانی و 5 درصد نیز برای مسائل ورزشی شهرستان هزینه شود.

نماینده شهرستان با اشاره به نحوه ی توزیع این اعتبار گفت:با وزارتخانه ها صحبت کردیم تا در صورتی که از محل اعتبارات ماده ی 180 مبلغی را اختصاص می دهیم وزارتخانه های مربوط به آن پروژه نیز همان مقدار را اختصاص دهند .

سلطانی صبور میزان بودجه ی کریدور در بودحه 93 را 1 میلیارد عنوان و ادامه داد:سال گذشته نیز بر ای انجام آماده سازی و زیربنایی این پرژه 6 میلیارد هزینه شده بود که جزء دیون دولت به پیمانکاران محسوب می شود اما با وجود عدم وجود هیچ اعتباری با تلاشهای صورت گرفته اجازه ی تعطیلی این پروژه را ندادیم زیرا تمام شهرستان از آن نفع می برد و بسیار با اهمیت است.

سلطانی در خصوص تمکلک نشدن زمینهای روستاهای در مسیر کریدور نیز یاری اهالی این روستاها را بسیار مهم دانست و اضافه کرد:در صورت همکاری مردم عزیز این امر نیز صورت خواهد گرفت، البته در برخی مناطق نیز نیاز به همکاری بین بخشی ادارات وجود دارد.

وی بهسازی روستایی را محل دیگر اختصاص اعتبار از محل ماده ی 180 ذکر و ادامه داد:2 میلیارد تومان اعتبار نیز برای بهسازی 22 روستا قرار دادیم و مقرر شد همین مقدار نیز بنیاد مسکن به این امر در شهرستان اختصاص دهد و 800 میلیون تومان نیز از استان به این مبلغ اضافه شد تا  جمعه 5 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی روستاهای شهرستان که از 2 سال پیش تاکنون اعتباری دریافت نکرده بود اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن برشمردن مشکلات آب شرب روستاهای بزرگ شهرستان نظیر سوزن ، کهارد و مجتمع های چایان و تخت افزود:از وزیر نیرو 7 میلیارد تومان در دیداری که با ایشان داشتیم برای حل این مشکل دستور خطاب به آب روستایی استان گرفتیم که این مشکلات را برای دراز مدت حل خواهد کرد ضمن اینکه تا آن زمان نیز مشکلات این روستاها با اجاره و خرید چاه ، همچنین آبرسانی با تانکر در حال مرتفع شدن است.

وی افزود برای تعویض شبکه آبرسانی و بهسازی  روستاهای شاهنجرین و وسمق  نیز هر کدام 100 میلیون تومان قرار داده شد.

سلطانی صبور سهم ورزش از محل 180 را 1100 میلیارد تومان عنوان و محلهای هزینه این مبلغ را مجموعه بانوان شهرستان،خانه کشتی،تکمیل رختکن ورزشگاه دمق،و رزن و سالن ورزشی روستای کرفس برشمرد.

وی از اختصاص 100 میلیون تومان برای تکمیل مساجد سه بخش از ماده ی 180 و قرار دادن 200 میلیون تومان برای مصلی رزن،100 میلیون برای مصلاهای دمق و قروه نیز خبر داد و ادامه داد :با هماهنگی اوقاف معادل این مبلغ نیز از طرف اوقاف استان قرار داده شد.

وی افزود:دولت  تخصیص  اعتبارات ماده ی 180 را 100 درصدی اعلام کرده است.

سلطانی از طی مراحل اداری و قانونی اخر برای احداث بیمارستان 150 تخت خوابی و همچنین درمانگاه تامین اجتماعی نیز گفت و اضافه کرد:اگر بتوانیم زمینه ها را فراهم کنیم می شود کلنگ زنی این 2 پروژه را در سفر معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری که قرار است به شهرستان سفر داشته باشند انجام داد.

البته سلطانی از دادن زمان برای این سفر خود داری کرد و آن را به کاهش تراکم کاری نوبخت منوط دانست.

دیدگاه شما