وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 23 تير 1393 ساعت 10:59   |   کد مطلب: 8290
کلنگ طرح ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)در تویسرکان زده شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اسلام یک دین و برنامه جامع و همه بعدی است که منحصر به اعمال عبادی مانند نماز و روزه نمی شود.

آیت الله ˈغیاث الدین طه محمدیˈ شامگاه یکشنبه در آیین عملیات ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) تویسرکان افزود: روحانیت قلب تپنده و مغز متفکر اسلام، قرآن و تشیع به شمار می رود تصریح کرد: فعالیت روحانیت شیعه نباید تنها منحصر به امور فقهی و عبادی شود.

وی اظهار کرد: اکنون گروه های باطل، تکفیری و افراطی مانند داعش در دست یابی به اهداف باطل خود محکم و جدی هستند و شیعیان و روحانیون نیز باید برای تحقق اهداف حقیقت محور خود مقاوم باشند.

امام جمعه همدان گفت: اسلام یک دین و برنامه جامع و همه بعدی است که منحصر به اعمال عبادی مانند نماز و روزه نمی شود.

آیت الله محمدی اضافه کرد: امروز روحانیت شیعه باید در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به صورت کارشناسانه ورود پیدا کند و دچار روزمرگی و انفعال نشود.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت قلب تپنده و مغز متفکر اسلام، قرآن و تشیع به شمار می رود تصریح کرد: فعالیت روحانیت شیعه نباید تنها منحصر به امور فقهی و عبادی شود.

امام جمعه تویسرکان نیز در این آئین گفت: ساختمان کنونی حوزه علمیه تویسرکان مربوط به حدود 400 سال پیش است و با توجه به قدمت بالای سازه ای، مناسب فعالیت های آموزشی نیست.

حجت الاسلام ˈمرتضی موحدیˈ افزود: شهرستان تویسرکان از پیشینه درخشانی در تربیت عالمان و فعالیت های دینی برخوردار است که امید است صاحب یکی از بهترین حوزه های علمیه استان همدان شود.

وی ابراز کرد: اکنون اساتید مجرب و کارآزموده ای برای تدریس در حوزه علمیه تویسرکان به کار گرفته شده اند و زمینه برای پرورش طلاب علوم دینی در این شهرستان فراهم شده است.

کلنگ آغاز مرحله اجرایی طرح ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع به علاوه پنج هزار متر مربع زمین وقفی همجوار آن از سوی خیر نیک اندیش ˈصحبت الله لقمانیˈ در مجاورت گلزار شهدای این شهر به زمین زده شد.

در حال حاضر طلاب علوم دینی در شهرستان تویسرکان در ساختمان مدرسه ˈشیخ علیخان زنگنهˈ که در زمان صفویه بنا نهاده شده و از قدمتی قریب به 400 سال برخوردار است مشغول به تحصیل هستند.

عملیات ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، معاون امور عمرانی استاندار و مسوولان و جمعی از طلاب شهرستان آغاز شد.

دیدگاه شما