وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 22 تير 1393 ساعت 10:35   |   کد مطلب: 8274
روز عفاف و حجاب
همزمان با سراسر کشور تجمع روز ملی عفاف و حجاب در شهرستان نهاوند برگزار شد

به گزارش خبرنگار نافع در نهاوند،  در این تجمع که در میدان ابوذر نهاوند برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: غربی ها برای مقابله با اسلام و گسترش فساد در کشورهای اسلامی اقدام به اجرای سیاست کشف حجاب کردند اما در ایران به واسطه ایستادگی مردم نتوانستند در این زمینه کاری از پیش ببرند.

وی هدف برگزاری این تجمع را فرهنگ سازی بیشتر به منظور رعایت عفاف و حجاب در جامعه و ارایه راهکارهای عملی و کاربردی عنوان کرد.

مغیثی افزود: دین اسلام رعایت عفاف و حجاب، را در سلامت و پاکی جامعه و بنیان خانواده تحکیم می بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می کند.

امام جمعه نهاوند با یاد آوری رسالت زن مسلمان در شرایط کنونی اظهار داشت : امروز نقش زنان مسلمان ایرانی در مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن نقشی بسیار حساس و مهم است به گونه ای که بانوان ما می توانند با سلاح چادر دشمن را زمین گیر نموده و نگذارند آنان به خواسته های شوم خود برسند .

مغیثی گفت: توجه و عمل به دستورات دینی و بهره مندی بیشتر از سیره ائمه هدی (ع) نقش مهمی در رعایت عفاف و حجاب در جامعه دارد.

وی افزود: امروز دشمن امیدوار است و همان هدفی را که در دوره رضا شاه دنبال می کرد از طریق ماهواره دنبال می نماید و به دنبال آن است که بدحجابی را در جامعه ترویج کرده و جامعه را به فساد بکشاند.

وی اظهار کرد: زیبنده جامعه اسلامی نیست که بدحجابی هایی را در سطح جامعه داشته باشد که دیدن آنها دل هر انسان مسلمانی را جریحه دار می کند.

مغیثی عنوان کرد: ولایت پذیری، عفاف و حجاب و امام شناسی این بانوی مکرم در سال های حیات پیامبر خاتم (ص) و حضرت علی (ع) مهمترین مشخصه این حضرت(س) بود که دختران و مادران نسل امروز ما باید آن را به عنوان الگوی خوبی برای خود انتخاب کنند.

مغیثی گفت: بهترین الگو برای رعایت حجاب و عفاف در جامعه برای زنان و دختران زندگی و سیره حضرت زهرا (س) است.

در پایان این مراسم بانوان نهاوندی با سر دادن شعار هایی انزجار خود را از افراد بی حجاب اعلام کردند و با قرائت بیانیه ای بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند.

دیدگاه شما