وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 20 تير 1393 ساعت 12:53   |   کد مطلب: 8244
مکان اقامه نمازعید فطر باهمکارای ادارات آماده سازی می شود
نمایندگان دستگاه های مختلف اجرایی استان همدان از آمادگی کامل برای آماده سازی مکان اقامه نمازعید فطر به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این آیین در همدان خبر دادند.

به گزارش نافع، دبیرستاد اقامه نماز استان همدان در نشست برنامه ریزی برای اقامه نماز عید سعید فطر در شهر همدان اظهار داشت: بعد از یک ماه بندگی و عبودیت، بندگان مخلص خدا در صفوف به هم فشرده، نماز عید سعید فطر را اقامه می کنند.

حجت الاسلام سید ˈمرتضی حسنی حلمˈ افزود: با توجه به اهمیت اقامه نماز عید سعید فطر باید از تمامی توان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این آیین معنوی بهره گرفت.

وی ایجاد معبر و راه های عبوری قابل دسترسی برای افراد سالخورده و بیمار که مشتاق حضور در این آیین هستند را خواستار شد.

وی بیان کرد: با آسیب شناسی نواقص و معایب گذشته و رفع آنها می توان برنامه ریزی مناسب و منسجمی برای ادای آیین این روز بزرگ انجام داد.

دبیرستاد اقامه نماز استان همدان یادآوری کرد: میزان حضور روزه داران همدان در آیین نماز عید سعید فطر سال گذشته نسبت به سال ماقبل 20 درصد افزایش داشت.

وی احتمال داد امسال نیز شاهد حضور گسترده مردم استان همدان در این آیین معنوی بوده و از مسوولان خواست تدابیر و تمهیدات ویژه ای در نظر بگیرند.

جانشین انتظامی استان همدان نیز گفت: انتظامی همدان برنامه مناسبی برای روان سازی آمد و شد خودروها و روزه داران در روز عید سعید فطر اندیشیده است.

سرهنگ ˈعلی اصغر خرمرویˈ افزود: تیم های عملیاتی و امنیتی برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی 48 ساعت قبل از برگزاری مراسم در محل برپایی نماز عید سعید فطر حضور می یابند.

وی اضافه کرد: تردد بیش از حد خودروهای امدادی و خدماتی در مسیر ورودی مصلای همدان در سالهای گذشته ترافیک به همراه داشته که باید تدبیر ویژه ای هم برای این امر اندیشیده شود.

نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در این نشست با توجه به نوع مسوولیت برای تامین تانکرهای آب برای وضو، سرویس بهداشتی، همسطح کردن مکان های ناهموار برای آسایش روزه داران در زمان اقامه نماز، حضور افرادی برای نظم بخشی به صفوف نماز، تامین اغذیه، اتوبوس برای جابجایی مومنان خداجوی، قراردادن فضای کتابخانه مرکزی مجاور مصلا برای اقامه نماز عید سعید فطر و دیگر امکانات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند.

دیدگاه شما