وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 18 تير 1393 ساعت 15:18   |   کد مطلب: 8233
آیت‌الله محمدی گیلانی
آیت‌الله محمدی گیلانی که از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دارفانی را وداع گفت.

سایت خبری تحلیلی رودآور بر خود فرض می داند در پیامی درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی که به عنوان پدر زن دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بودند را تسلیت عرض نماید.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی (ره) موجب تاثر و تاسف گردید.

وی از شاگردان مبرز آیت الله العظمی بروجردی (ره) و امام خمینی (ره) بودند که حضور مؤثر در حلقه یاران امام و صدور ده‌ها بیانیه مهم و انتقال پیام‌های امام و هدایت مردم انقلابی در استانهای گیلان و مازندران گوشه‌ای از سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب ایشان است.

آیت الله محمدی گیلانی پس از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و دیگر نهادهای نظام به تکلیف انقلابی خود عمل کرد که حتی در این راه با صدور احکام درباره افراد نزدیک خود نیز در اجرای احکام الهی و شرعی دریغ نکردند.

همچنین آثار متعدد ایشان در فقه و قضاء بهترین منبع برای قضات کشور محسوب می‌شود.

سایت خبری تحلیلی رودآور رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، قوه محترم قضائیه و قضات محترم، حوزه‌های علمیه، ‌بیت شریف و به ویژه دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت و همچنین مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض نموده؛ علو درجات را برای آن فقید و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان آن مرحوم خواستار است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

زنگنه

مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی رودآور

 
بنا بر گزارش رودآور مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدی‌گیلانی صبح فردا ۱۹ تیر ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری به سمت سرچشمه تشییع می‌شود، پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر این عضو مجلس خبرگان رهبری برای تدفین به قم منتقل خواهد شد.

 

 گفتنی است؛ مجلس بزرگداشت آن مرحوم روز شنبه مورخ ۲۱/ ۴/ ۹۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ در مسجد ارک تهران برگزار خواهد شد، وی که چندی پیش به علت بیماری ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود، پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که از ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل مشکل ریوی در بخش «آی.‌سی.یو» یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در سال ۱۳۰۷ در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۳ همزمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سید محمد هادی روحانی به حوزه علمیه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت. در سال ۱۳۲۵ به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت.

با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت‌الله بروجردی راه یافت و در مدت ۱۲سال کتاب صلوه را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور پیدا کرد.

آیت‌الله بروجردی، علامه سید محمدحسین طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) از استادان آیت الله محمدی گیلانی بودند و کتاب های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است.

وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است.

همچنین در سال ۱۳۸۸ به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضا نشان درجه یک عدالت از سوی رئیس دولت دهم به وی اهدا شد.

برخی از مسئولیت‌های آیت الله محمدی گیلانی پس از انقلاب ۱۳۵۷ به شرح زیر هستند:

حاکم شرع و ریاست دادگاههای انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره)

عضو فقها و دبیر شورای نگهبان

نماینده حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها و ریاست شورای مرکزی نمایندگان رهبر در دانشگاهها

رئیس هیأت عفو حضرت امام خمینی(ره)

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو شورای بازنگری قانون اساسی

نماینده مردم تهران در چهار دوره مجلس خبرگان

رئیس دیوان عالی کشور

دیدگاه شما