وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 13 تير 1393 ساعت 19:13   |   کد مطلب: 8143
تجمل گرایی سبک زندگی غربی است
امام جمعه رزن گفت: تجملات و روش غلط زندگی در بین مردم ناشی از الگو قرار دادن سبک زندگی غربی و ماهواره‌ای به جای زندگی پیامبر(ص) است.

به گزارش نافع به نقل از صبح رزن، آیت‌الله طاهری افزود: رسم و رسومات غلط در مراحل مختلف زندگی امروز به یک معضل اساسی مبدل شده است که ناشی از غفلت از راه و روش پیامبر(ص) و سبک زندگی وارداتی غربی است. 

وی با بیان گوشه هایی از عظمت و بزررگی روزه داری و ماه رمضان در دین اسلام و نزد ائمه اطهار (ع) گفت:ما حق نداریم در دیدن اسلام و شریعت محمدی (ص)تغییری ایجاد کنیم و اگر رفتارمان بر اساس این دین الهی نباشد و کم و زیاد باشد قطعا در خسران خواهیم بود و این یک بدعت است.

طاهری امر به معروف را یکی از واجبات اساسی برشمرد و بر انجام آن با زبان نیکو و حسن خلق تاکید کرد.

وی   روزه خواری در ملا عام را یک بدبختی برای افراد انجام دهنده عنوان و ادامه داد :باید چنین فردی از منکر بازداشته شود.

کم نکردن ساعت کار ادارات در ماه رمضان تصمیم اشتباهی است

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به تصمیم دولت در کم نکردن ساعات کاری این اقدام را اشتباه دانست و افزود:دولت و کارفرمایان در بخش خصوصی باید در این ماه مبارک بر کارگزاران و کارمندان خود سهل گیری داشته باشند و خداوند نیز قطعا پاداش این اقدام را خواهد داد.

آیت الله طاهری در خطبه های دوم نماز جمعه ضمن قدردانی از سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول سازمان زحمات این نهاد را در اعزام مبلغین به سراسر شهرستان ارزنده و سخت عنوان و اضافه کرد:خداوند پاداش زحمات این مبلغین را نیز خواهد داد زیرا آنها از دیار خود هجرت کرده و برای هدایت مردم شتافته اند.

وی همچنین ضمن بر شمردن ویژگی های روزه داره واقعی از مردم خواست تا در این ماه اگر کدورتی بین برادران ایمانی خود دارند هرچه زودتر این کدورت را رفع کنند.

دیدگاه شما