وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 11 تير 1393 ساعت 15:38   |   کد مطلب: 8062
تولیدکنندگان داخلی بازوان قدرتمند جبهه اقتصادی کشور هستند
فرماندار ویژه ملایر گفت: تولیدکنندگان داخلی به عنوان بازوان قدرتمند جبهه اقتصادی به شمار می‌روند که بدون هیچ چشم‌داشتی برای پیشرفت و توسعه کشور فعالیت می‌کنند.

 مصطفی آزادبخت در نشست با تولیدکنندگان صنایع چوب شهرستان ملایر با اشاره به اینکه توجه به تولیدات داخلی باعث خودکفایی و اشتغال در کشور می‌شود، اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی به عنوان بازوان قدرتمند جبهه اقتصادی به شمار می‌روند که بدون هیچ چشم‌داشتی برای پیشرفت و توسعه کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرستان ساماندهی مراکز تولیدی واقع در کوچه کارخانه قند ملایر است.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: در این زمینه با برگزاری جلسات با مسئولان استان به دنبال رفع مشکلات مراکز تولیدی شهرستان هستیم.

شهردار ملایر نیز با بیان اینکه باید به دنبال خدمت‌رسانی به مردم باشیم، اظهار کرد: در این راستا موضوع اقتصاد شهری را در سطح کلان نگاه می‌کنیم چراکه زمانی که مردم رفاه اقتصادی داشته باشند شهر هم از رفاه اقتصادی برخوردار خواهد شد.

علیرضا رضایی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بخش‌های اقتصادی و تولیدکنندگی یک امتیاز است و ما وظیفه داریم از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی به مشکلات خیابان کارخانه قند اشاره کرد و گفت: با مشکلات این مجموعه آشنا هستیم اما برای حل مشکلات آن نیاز به تصمیم گیری رده‎های بالایی است.

شهردار ملایر ابراز کرد: موقعیت صنایع مبل و چوب شهرستان ملایر در سطح کشور مطلوب بوده و شناخته شده است.

وی در خصوص پرداخت عوارض توسط شهروندان گفت: ارائه خدمات شهری از طریق پرداخت عوارض شهرداری است و باید برای خود شهر هزینه شود و بنابراین ما نمی‌توانیم خارج از محدوده شهری این عوارض را هزینه کنیم.

رئیس شورای شهر ملایر نیز اظهار کرد: در دوره چهارم شورای شهر تغییر دیدگاه مدیریتی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

محمدرضا تیموری به دریافت هزینه‎های دریافتی بالا از مردم در دوره قبل اشاره کرد و افزود: این دوره برخلاف دوره قبل به دنبال سهولت در پرداخت این هزینه‌ها از طرف مردم هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع چوب شهرستان ملایر بسیار مهم و با کیفیت است، افزود: ملایر در آینده به عنوان یک منطقه اقتصادی بین‌المللی دیده خواهد شد.

رئیس شورای شهر ملایر تصریح کرد: طبق صحبت‌های صورت گرفته با مشاور ارشد رئیس جمهور درباره صنعت چوب و منبت ملایر ایشان با اشراف کامل به مشکلات این صنعت در شهرستان ابراز امیدواری کرد تا با برنامه‌ریزی، کالاهای چوبی ملایر را به کشورهای اروپایی صادر کنیم.

نماینده اتحادیه درودگران ملایر نیز به بیان مشکلات خیابان کارخانه قند ملایر اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی ساخته شده در این منطقه از توان ملی پایینی برخوردار بوده و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته است.

احمد عبدلی با بیان اینکه اخیراً کمیسیون ماده ۷۷ سالانه عوارض سنگینی از این واحدها مطالبه می‌کند، افزود: بیشتر کارگاه‌های کوچک توان پرداخت این جریمه‌ها و عوارض را ندارند و از مسئولان خواست مساعدت لازم را داشته باشند.

نماینده اتحادیه درودگران شهرستان ملایر ابراز کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد کارگاه‌های تولیدی ملایر در این منطقه قرار دارند متاسفانه ارائه خدمات شهری را در این خیابان نداریم.

وی عدم وجود پارکینگ، رفع سد معبر، رفع مشکلات بیمه کارگران صنعت مبلمان که بدون یارانه محاسبه می‌شود، انشعابات آب، رفع مشکل گرفتن تسهیلات بانکی، اعلام این منطقه به عنوان یک شهرک صنعتی و … را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

 

دیدگاه شما