وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 شهريور 1403 ساعت 07:20   |   کد مطلب: 43528
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:
همدان پایلوت الگوی کشت
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: در بودجه سال جاری حدود یک هزار میلیارد تومان برای الگوی کشت اختصاص داده شده با این شرط که همدان پایلوت شود و رقم خوبی را باید تخصیص دهند تا اجرا کنیم.

به گزارش نافع، حمیدرضا حاجی‌بابایی در آئین افتتاح طرح‌های گلخانه‌ای استان همدان با تبریک هفته دولت با بیان اینکه حرف اول ما در استان به عنوان زیرساخت کشاورزی است، اظهار کرد: استان همدان را با کشاورزی می‌شناسند از طرفی هم نه فقط در همدان در ایران تنش آبی داریم.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کنیم که حداقل باید ۱۰ میلیارد متر مکعب آن را کاهش دهیم، تأکید کرد: ۸۰ درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما موفق شویم در کشاورزی ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهیم همه مشکلات کشور حل می‌شود، عنوان کرد: در بودجه سال جاری حدود یک هزار میلیارد تومان برای الگوی کشت اختصاص داده شده با این شرط که همدان پایلوت شود و رقم خوبی را باید تخصیص دهند تا اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه برای رعایت الگوی کشت در استان همدان هیچ راهی نداریم جزء اینکه شهر گلخانه‌ای احداث کنیم، افزود: ما باید در سال جاری در الگوی کشت و گلخانه‌ها رکورد کشور را به خود اختصاص دهیم و متناسب با نیاز منطقه‌ای خود هم کشت را تغییر دهیم و هم استفاده بهینه از آب داشته باشیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به انتقال آب تالوار به همدان مطرح کرد: طبق مصوبه قانون در برنامه هفتم انتقال آب در سراسر کشور مانعی ندارد.

وی با اشاره به وفاق دولت و مجلس گفت: مجمع نمایندگان فعال و تلاشی داریم که همه کار می‌کنند و سیم خار‌داری هم نیست و مشکلی وجود ندارد.

انتهای خبر/حا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما