وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402 ساعت 12:02   |   کد مطلب: 43392
سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان‌های کشور(استان همدان) از امروز در ملایر آغاز به کار می‌کند.

به گزارش نافع، سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان‌های کشور(استان همدان) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هنری استان از امروز در ملایر آغاز به کار می‌کند.

این جشنواره به مدت ۳ روز در ملایر به اجرا درآمده که در این دوره ۸ نمایش صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی آثار خود را برای معرفی برترین‌های استان به اجرا درمی‌آورند.

۱۶ گروه هنری مختلف از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، رزن و بهار در این در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در این سه روز با هم به رقابت می‌پردازند.

بخش خیابانی امسال برای نخستین‌بار به جشنواره تئاتر استانی اضافه شده است و این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

امین زندگانی، قاسم زارع و علی ایزدی سه داور بخش صحنه‌ای سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان همدان هستند و سه هنرمند نیز داوری بخش خیابانی را عهده‌دار هستند.

نمایش‌های صحنه‌ای این دوره از جشنواره در ۳ سالن مجتمع آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، پلاتو مؤسسه فرهنگی باران نگاه نواندیش و مرکز آموزش هنر به روی صحنه می‌روند.

تئاترهای خیابانی نیز در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به اجرا و داوری می‌شوند.

رشد و اعتلای تئاتر و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ والای ایرانی و اسلامی، ترویج فرهنگ شهروندی و معرفی ملایر از طریق اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، ایجاد فضای شاد و پویا برای شهروندان، کمک به تولید تئاتر و تشویق هنرمندان به‌ویژه هنرمندان ملایری و دعوت از گروه‌های نمایشی منتخب از شهرستان‌های استان جهت تبادل فرهنگی از مهم‌ترین اهداف سی و پنجمین دوره جشنواره تئاتر استان همدان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما