وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 2 شهريور 1402 ساعت 11:38   |   کد مطلب: 43198
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۷۰ هزار میلیارد ریال است که بخشی از این مبلغ پرداخت و بخش دیگری با پیگیری استاندار همدان بزودی پرداخت می شود.

به گزارش نافع، سیدمجتبی حسینی چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال ۴۰۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به ۳۱۷ هزار تن سال گذشته، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: برداشت گندم در همدان نسبت به استان های جنوبی دیرتر آغاز می شود با این وجود، پیگیر پرداخت هزینه گندم کشاورزان توسط وزارت جهاد کشاورزی در کمترین زمان در حال انجام است و ۱۵ هزار ریال نیز جایزه کشت به ازای هر کیلوگرم به عنوان نهاده هنگام خرید گندم به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان توضیح داد: رویکرد دولت سیزدهم مهار تورم و در پیش گرفتن سیاست انقباضی در نقدینگی است بنابراین آمارها موید منفی شدن رشد نقدینگی است با این وجود بانک ها نمی توانند از بانک مرکزی استقراض کنند و این وضعیت سرعت پرداخت تسهیلات را کاهش داده و موجب گلایه مندی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز شده است.

حسینی همچنین ادامه داد: با این اوصاف بانک ها حداکثر پس از ۲۰ روز از تشکیل پرونده باید تسهیلات را پرداخت کنند که با توجه به انبوه متقاضی، کثرت پرونده و کمبود نیرو سرعت پرداخت تاحدودی افزایش یافته است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است که با وجود سهم ۲.۱ درصدی از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما