وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 24 آبان 1394 ساعت 14:17   |   کد مطلب: 17256
دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران اعلام کرد:
کسب درجه استادی توسط هنرمند برجسته خوشنویسی همدان
"مرتضی شعبانی" هنرمند فرهیخته و پیشکسوت خوشنویسی همدان موفق به کسب درجه "استادی" از انجمن خوشنویسان ایران شد.

به گزارش نافع به نقل از فارس، دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران نتایج آزمون مرحله "استادی" خود را که در اسفندماه گذشته برگزار شده بود را اعلام کرد که بر اساس آن استاد «مرتضی شعبانی» از هنرمندان فرهیخته و پیشکسوت همدان نیز موفق به احراز این درجه از هنر والای خوشنویسی در رشته «نستعلیق» شد. 

این هنرمند در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار فارس ضمن تایید این خبر اظهار کرد: هنر خوشنویسی، هنری قدسی بوده که اکثر هنرمندان این رشته، خلق آثار فاخر خود را بیشتر از آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار الهام می‌گیرند لذا این هنر، نقش بسزایی در ترویج پیام‌های دینی و مذهبی در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

شعبانی تعداد افرادی را که تاکنون در شهر و حتی استان همدان موفق به کسب درجه استادی در خوشنویسی شده‌اند را انگشت‌شمار عنوان کرد و گفت: تا قبل از بنده تنها سه نفر دیگر از هنرمندان همدان (استاد تیموری، مددی و نوریان) موفق به کسب این درجه هنری شده بودند که امیدواریم این اتفاق سرآغازی بر کسب موفقیت‌های بیشتر توسط سایر خوشنویسان همدان باشد.  

وی افزود: بدون تردید در بین هنرمندان ما استعدادهای فراوانی وجود دارند که رسیدن آنها به پله‌های موفقیت در گرو پشتکار و ممارست بیشتر آنها و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان است.

لازم به ذکر است استاد شعبانی، یکی از هنرمندان برجسته شهرستان همدان بوده که سابقه دو دوره سرپرستی انجمن خوشنویسان همدان، برگزاری 17 نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از 200 نمایشگاه داخلی و خارجی را در کارنامه هنری خود دارد.

پایان پیام/م

دیدگاه شما