وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 12 مهر 1394 ساعت 10:07   |   کد مطلب: 16566
همزمان با هفدهمین یادواره 80 نفر از شهدای بسیج مسجد امیر المومنین (ع) جمعی از بسیجیان این پایگاه در اقدامی خود جوشانه و خداپسندانه با حضور در سازمان انتقال خون استان به اهدای خون پرداختند.

به گزارش نافع، در حاشیه این حرکت ارزشمند فرمانده پایگاه شهدای قراویزضمن تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه شهداء با اهدای خون خود انقلاب و ایران اسلامی را آبیاری کردند و به نسل های آینده حیاتی دوباره بخشیدند گفت : ما نیز به پیروی از سیره شهدای معزز با اهدای خون به جامعه و همنوعان خود حیات مجدد اهداء می کنیم.

حسین قراباغی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه گفت: اهدای خون اقدام شایسته‌ای است و تمامی افراد سالمدر جامعه که ظرفیت ویژه ای در کمک به همنوعان خود دارند، مب توانند با اهدای خون خود حیاتی مجدد به همنوعان خود در جامعه ببخشند.

قراباغی از اهدای خون به عنوان عملی انسان دوستانه یاد کرد که ملت ایران به خوبی با آن آشنا است گفت: جامعه ایرانی که جامعه ای جوان، سالم و پاک است ظرفیت های مهمی در این زمینه دارد و فرهنگ انتقال خون در کشور از اعتقادات و باورهای ما نشات می‌گیرد.

وی در پاسخ به این که سالانه چند بار نسبت به اهدای خون مبادرت می‌کند؟ نیز اظهار کرد: هر شش ماه یک بار با حضور در سازمان انتقال خون ، خون خود را اهدا می‌کنم که این اقدام هم برای سلامتی انسان مفید است و هم در تقویت فرهنگ اهدای خون تاثیرگذار است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی جوادی از اعضایپایگاه شهدای قراویز  نیز با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد : یکی از مواردی که باعث می شود انسان به نیکوکاری دست یابد گذشتن از محبوبیت های خود است که این محبوبیت به تناسب هر مقطعی متفاوت است.

حجت الاسلام جوادی خون را از جمله محبوبیتهای انسان برشمرد و افزود : با اهدای خون که از محبوبیتهای شخص است می توان به همنوعان خود جانی دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه کارهای خیرانه باید پنهانی صورت پذیرد افزود : اما اهدای خون ضرورتی است که باید برای ترویج فرهنگ اهداء و تشویق دیگران اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام جوادی اضافه کرد : اهدای محبویتها نیاز به تبلیغات دارد تا جامعه بتواند اینگونه اتفاقات را لمس کند و چه بهتر که در این اینگونه اقدامات افرادی که سابقه دینی و مذهبی دارند پیشقدم باشند چرا که کمک به همنوعان یک دستور دینی است.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما