وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 3 شهريور 1394 ساعت 13:01   |   کد مطلب: 16059
مصوبات دولت را با جدیت پیگیری می کنیم/ تامین آب شرب و اشتغال زایی دو خواسته اصلی مردم
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیات دولت به این استان گفت: مصوبات سفرهای استانی دولت تدبیر و امید را پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهم مانند گذشته حق این استان پایمال شود.

به گزارش نافع،امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در هفته دولت، هیات دولت اولین سفر استانی به همدان را ترتیب داده اند اظهار داشت: فردا سه شنبه  4 شهریور ماه این سفر آغاز می شود و امیدواریم که حضور اعضای دولت در این استان، برای مردم مفید باشد.

وی در ادامه به طرح هایی که با حضور هیات دولت افتتاح و بهره برداری خواهد شد اشاره کرد و گفت: در این سفر 21 طرح با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. افتتاح 12 پروژه کشاورزی، شش خانه بهداشت، بهره برداری طرح آموزشی، افتتاح و کلنگ زنی زیر مجموعه های شرکت برق، بهره برداری از 27 میلیارد تومان پروژه های شهرداری ازجمله برنامه های دولت در استان همدان است.

خجسته با بیان اینکه سه طرح کلان برای بنیاد نخبگان افتتاح می شود، افزود: افتتاح هفت هزار مسکن مهر و بهره برداری از خط انتقال پس اب به نیروگاه که 70 میلیارد تومان بودجه در بر داشت نیز در دستور کار خواهد بود.

به گفته وی پروژه تر به خشک نیروگاه همدان، بهره برداری از آزاد راه همدان بعد چندین سال و افتتاح بیمارستان فوق تخصص قلب در غرب کشور نیز با حضور هیات دولت در استان همدان  انجام می گیرد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه 75 عکاس و خبرنگار حضور هیات دولت در استان همدان را پوشش می دهند، گفت: مشکل اصلی استان، تامین آب شرب و کشاورزی است، آب رسانی بسیاری از روستاهای همدان توسط تانکر  صورت می گیرد انتظار داریم دولت بودجه قابل توجهی برای تامین آب شرب و کشاورزی در نظر بگیرد.

خجسته انتظار دیگر مردم همدان از دولت را محقق کردن راه آهن این استان عنوان کرد و گفت: 20 سال است که وعده ریل گذاری به مردم داده می  شود تا کنون 145 کیلومتر ریل گذاری شده اما همتی برای اتمام این پروژه وجود ندارد.

توسعه فرودگاه همدان و اشتغالزای از دیگر انتظارات مردم همدان از دولت تدبیر و امید است، وی در این باره  اظهار داشت: انتظار می رود دولت سرمایه گذران ملی و بین المللی را به سمت همدان هدایت کنند چرا که این استان ظرفیت های متعددی دارد.

این نماینده با بیان این مطلب که همدان نه توریستی و نه کشاورزی است، گفت: این در حالی است که جاذبه های گردشگری متعددی داری م و در گذشته نیز محصولات کشاورزی بسیاری در همدان به عمل می آمد اما به دلیل عدم زیر ساخت ها و خشکسالی تمام ظرفیت های همدان مغفول مانده است.

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از آب، اشتغالزایی مهم ترین درخواست مردم است، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید  با سفر به همدان هر مصوبه ای داشته باشد را با جدیت پیگیری می کنیم اجازه نمی دهیم مانند گذشته حق این استان و مردم آن پایمال شود.

دیدگاه شما