وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394 ساعت 08:29   |   کد مطلب: 15986
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار و اشتغال در کشور هستیم صنعت چرم یکی از عوامل دست‌یابی به این هدف است.

به گزارش نافع به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی در اختتامیه دومین نمایشگاه تخصصی کفش چرم در همدان با بیان اینکه در دنیا یکی از مهمترین ارکان اقتصادی جوامع، راهکارهای اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان هستند، اظهار کرد: مناسبات کشور باید به گونه‌ای طراحی شود که در راستای حل مشکلات، توسعه و ارتقای بخش‌های مختلف باشد و بر همان اساس نیز تنظیم شود.

وی با انتقاد از سخنان برخی مسئولان استان‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس به آنها تکلیف کرده‌اند که میزان مالیات وضع شده را دریافت کنند، گفت: این حرف نادرستی است و منظورشان جداول بودجه بوده که آن نیز تکلیف نیست و بلکه پیش‌بینی شده است.

عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه موضوع قیمت نفت تعیین‌کننده پیش‌بینی واقعیت بازار است، افزود: در مالیات هم رونق اقتصادی در نقطه مقابل رکود بازار است و شرایط اقتصادی میزان مالیات را تعیین می‌کند.

وی با سؤالی مبنی بر اینکه جایگاه اتحادیه صنف چیست و برای چه تشکیل شده، گفت: اتحادیه و صنف مانند حزب که نهاد سیاسی است یک نهاد اقتصادی بوده و نقش واسطه را دارد.

فرهنگی با بیان اینکه اگر کشور برای اداره به بودجه نیاز دارد، صحیح نیست آن را صرفاً از طریق مالیات اداره کنند، اضافه کرد: روش تعیین شده در مالیات صحیح نیست تا بخواهند فشار بر اقشار خاص وارد کنند.

وی با تأکید بر اینکه اتحادیه‌ها برای ایجاد ارتباط بین حاکمیت و اعضای خود باید واقع‌بین بوده و احساس مسئولیت کنند، افزود: در راستای گسترش تولید باید به فعالان عرصه کیف و کفش توجه خاصی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب دو قانون برندها و ثبت اختراعات و طرح‌های تجاری طی سال‌های گذشته، گفت: در کنار آن نام و نشان جغرافیایی به منظور ثبت اسناد آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: نشان جغرافیایی بدان معناست که در سطح کشور و خارج کالای مورد نظر قابل پیگیری باشد و نیز فردی که آن را تولید کرده حق و حقوقش را دریافت کند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم بخشی از برندها را به صورت علایمی که در قانون حمایت می‌شود و یا در قالب طرح و نشان جغرافیایی پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اهمیت ورود اتحادیه به منظور استفاده از مزایای این دو قانون، گفت: توجه اتحادیه به ایجاد سلسله هماهنگی‌های کلی در راستای حمایت از اعضا بسیار مهم است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر لزوم حل مشکلات صنعت کیف و کفش چرم، افزود: تأمین مواد اولیه و ایجاد تعاونی مواد بسیار مهم است و نمایندگان مجلس نیز به عنوان واسطه بین مسئولان و مردم می‌توانند به رفع مشکلات بپردازند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان نیز با بیان اینکه همدان با قدمت 5 هزار ساله با یک هزار و 860 اثر تاریخی ثبت شده در جهان به عنوان شهر چرم و دباغی شناخته شده، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که توانستیم دومین نمایشگاه تخصصی کفش چرم را با مشارکت برندهایی از همدان، تبریز، تهران و اصفهان برپا کنیم.

احمد گازرانی با تاکید بر اهمیت صنعت چرم در راستای تولید و اشتغال‌زایی، گفت: سال گذشته نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش چرم در همدان مورد توجه قرار گرفت و باعث رفع بسیاری از مشکلات و پویایی این صنعت در همدان شد.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه امیدواریم این نمایشگاه در معرفی صنعت همدان موثر باشد، گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار و اشتغال در کشور هستیم صنعت چرم یکی از عوامل دست‌یابی به این هدف است.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه به جز ترکیه مصرف‌کننده کفش چرم هستند، افزود: این یک فرصت است و می‌توان کفش ایران را به کشورهای دیگر صادر کرد.

گازرانی با تأکید به حل مسئله حلال‌چرم از طریق مراجع مربوطه، خواستار توجه مسئولان به صنعت چرم شد و گفت: توجه به آموزش فعالان صنعت چرم همدان از طریق دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و توجه به برندسازی این صنعت از طریق اداره استاندارد مهم خواهد بود.

وی با تأکید بر تشکیل تعاونی صنعت چرم زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای خرید مواد اولیه تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی از طریق بانک‌ها نیز در ارتقای این صنعت مؤثر خواهد بود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به ضرورت شکل‌گیری خوشه چرم همدان، گفت: همدان با هزار واحد تولیدی کیف و کفش چرم نیاز به خوشه چرم دارد.

در پایان نیز محمدعلی صدیقی عضو اتاق اصناف ایران، عین‌الله حسین‌زاده دبیر همایش صنعت کفش چرم و شهرام حسین‌نژاددانشور مدیر اجرایی نمایشگاه صنعت کفش چرم به عنوان شهروند افتخاری همدان معرفی شدند.

پایان پیام/م

دیدگاه شما